Full version: Gästboken!
Anma
Vet någon om man kan på något sätt få ett meddelande när man får ett gästboksinlägg, ett mail eller nåt? Pm ser man ju när man fått, men jag som nästan aldrig går in på min profil missar ju om någon skrivit i min gästbok.
Finns det någon sådan funktion?
Myosotis
Gå in på "Inställningar" i din profil, där kan du välja att få pm eller e-mail när du fått gästboksinlägg.
Anma
CITAT (Myosotis @ 24-05-2010, 11:08) *
Gå in på "Inställningar" i din profil, där kan du välja att få pm eller e-mail när du fått gästboksinlägg.

Hmm... hittar för PM och den är ibockad (men får inga mail för det, vad jag minns) men inget om gästboksinlägg??


Meriona
Jag får mail när någon skriver i gästboken. Men jag vet inte hur jag ställt in det faktiskt... Men om du inte får när du PM:as trots att du bockat i det, så verkar det ju tokigt... Kan det vara nån bokstav fel i mailadressen du angivit?
Myosotis
CITAT (Anma @ 24-05-2010, 11:18) *
Hmm... hittar för PM och den är ibockad (men får inga mail för det, vad jag minns) men inget om gästboksinlägg??

Inte kontrollpanelen alltså, utan profilen. Klicka på inställningar (i mitten, bredvid vänner) och så får du scrolla ner en bit till Meddelandeinställningar - Nya gästboksinlägg. Där kan du välja. Sen är det ju en bra idé att kolla vilken e-postadress du har angett (den ser du i kontrollpanelen).
netha
Gå in på din profil ... klicka på Gästbok ... sedan klickar du på Inställningar ...
där hittar du alternativen.
Anma
Inte meningen att slänga ut en fråga och sedan bara strunta i det, det hände lite grejer här och sen åkte vi ut till ön så jag hann inte uppdatera. Nu ska jag kolla om jag får det att fungera, tack för hjälpen!
Meriona
Fullt förståeligt att man har annat att göra än att hänga på Odla hela tiden! w00t.gif Hoppas att det funkar nu för dig! smile.gif
Anma
Ok, nu har jag även hittat i profilen, det är e-post valt både på PM och gästboksinlägg, men jag får inga e-post. Ska kolla vidare vad som är fel.
Meriona
Det var ju skumt! Kan det vara nån punkt i mailadressen som du förbisett?
Jag skrev i din gästbok nyss, så får vi se om det händer nåt....
Anma
Alltså, min e-postadress har varit rätt förut, har fått mail från en medlem innan jag ändrade inställningarna så att man inte kan maila mig (jag tycker att det räcker med PM) men nu är det fyra stycken nior före, alltså 9999xxxxx@xxxxx.se
Men nu försöker jag byta till min e-post och då får jag felmeddelande som lyder: "Den här e-postadressen används redan för ett annat konto och kan inte användas." Jag har INGEN annan användare här på odla, inte som jag har gjort i varje fall!!! Vad är detta?!?
ranting.gif
Meriona
Du får nog maila Göran eller nån annan låter det som, det där är nog ingenting som du kan lösa på egen hand. trostar.gif
Anma
CITAT (Meriona @ 27-05-2010, 21:50) *
Du får nog maila Göran eller nån annan låter det som, det där är nog ingenting som du kan lösa på egen hand. trostar.gif

Nä, tydligen inte det. Tar nog tag i det i höst när jag flyttat hem igen när jag sitter mer här.
Kan någon vara snäll och skriva i min gästbok, har valt PM meddelande vid gästboksinlägg nu och vill bara kolla om det fungerar.
Meriona
Skrivit nåt oviktigt igen. biggrin.gif Ibland kan det vara fördröjning på meddelandena, upp till nån halvtimma och ibland kommer de bums. Vet inte om det beror på Odla eller mailprogrammet.

Anma
Jag fick PM! Tack för hjälpen! smiley_small_hug.gif
Meriona
Jag gjorde ingenting ju, men vad kul att det funkar nu!

kompiskram.gif
Anma
Jo, du skrev ju i min gästbok. yes.gif
Meriona
Tänk om du får så många gästboksinlägg nu så att du får spader? giggle.gif
Anma
CITAT (Meriona @ 27-05-2010, 22:24) *
Tänk om du får så många gästboksinlägg nu så att du får spader? giggle.gif

Hahaha, det tror jag inte att jag kommer att få, men det skulle ju vara trevligt! happy.gif
Myosotis
CITAT (Anma @ 27-05-2010, 22:02) *
Tar nog tag i det i höst när jag flyttat hem igen när jag sitter mer här.

Jag tycker du ska kontakta admin NU, det är ju jätteskumt!!
Anma
CITAT (Myosotis @ 27-05-2010, 22:44) *
Jag tycker du ska kontakta admin NU, det är ju jätteskumt!!

Jo visst är det konstigt, men nu åker vi i väg och kommer hem vemvetnär, så det får vara ett tag.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon