Full version: Hjälp!
malcolm
Mitt hem och min trädgård ser ut som Jerusalems förstörelse, mina barns mamma drabbades av en hjärntumör kring midsommar -97 och sedan dess har det mesta förfallit här hemma. Jag har så gott jag kunnat uppfostrat tre barn på egen hand men nu börjar orken tryta, har haft tre strokes (propp i hjärnan) på fem år och jag är inte var jag någonsin varit. Det finns ingen riktig gnista kvar, jag som aldrig gav upp när det var ett projekt på gång. Köper verktyg, maskiner och materiel men kommer aldrig till skott.

Tror det hela handlar mycket om ensamhet, varför skall man bygga altaner, odla en massa blommor etc. när det i alla fall inte finns någon att njuta av det tillsammans med. Numera är det bara en 21-årig son som bor hemma och han lider av ett autistiskt syndrom, totalt ointresserad av hem och trädgård så där har jag ingen respons.
Calypso_bulbosa
trostar.gif
sommarhumla
kompiskram.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif
Aqvakul
Det låter som all världens olyckor drabbat dig. trostar.gif Det enda råd jag kan ge dig är att försöka få fatt i något som intresserar eller motiverar dig. Det är nog bara du själv som förändra ditt liv. kompiskram.gif
vitavargen
CITAT (malcolm @ 26-05-2010, 19:56) *
....


Önskar dig styrka så att du kan skapa er ett glatt liv, all elände till trots. Det är ju att minimera de eländena som gör oss starka. Hoppas att du fortsätter i den banan.

Lycka till!
Eva-Helene
Förstår dig så väl! Man orkar det man måste orka, sedan är det stopp. Men, eftersom du "ropar på hjälp" här, så ser jag/vi att du har en vilja att rensa upp och få lite fint i trädgård m.m. trots allt du går igenom. Börja lite smått och ta det pö om pö! Se ut en rabatt och ge dig tid - det gör inget om det så tar en hel månad att få ordning på den lilla rabatten. Ta dig sedan tid att njuta av den fägring som den rabatten bjuder på.

Apropå din hemmavarande son...har han någon kontaktperson? Om inte, ring till kommunens Råd&Stöd (så heter det iaf där min son med autismspektrumstörning bor) och få hjälp! Det behöver du! Det har du rättighet att få! Varken du eller din son mår bra av att du "bär hela lasset" själv! kompiskram.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon