Full version: Fröer på COOP
pa kalmar
Idag har jag varit på COOP i Kalmar. Nu har dom redan fått in sina fröer. Jag har pratat med dom tidigare nån gång om fröer och de har sagt att de är den första COOP som tar in fröerna, alltid vecka 2. Det känns ganska kul att veta att ni i övriga Sverige får vänta nån eller några veckor till på att få se dessa. Så idag var det ju bara att ställa vagnen och gå och titta och längta. Men det blev faktiskt inget köp av nån fröpåse idag utan jag tog en katalog istället och sitter nu och tittar i den.
Hannele
Och snart har dom medlemsrabatt för ½ priset,
några spännande nyheter finns varje år. Mycket prisvärt.
Hannele
I Göteborg kan alla köpa fröer för ½ priset på COOP Forum denna vecka,
om man köper 10 st av samma prisgrupp.
Det 'råkade' bli 20 påsar för mej... tongue.gif
Eva i Skåne
CITAT (Hannele @ 27-01-2004, 22:05)
I Göteborg kan alla köpa fröer för ½ priset på COOP Forum denna vecka,
om man köper 10 st av samma prisgrupp.
Det 'råkade' bli 20 påsar för mej... tongue.gif

Oj, det måste kollas om det är så i andra delar av landet också rolleyes.gif
Betty
CITAT (Eva i Skåne @ 27-01-2004, 22:59)
CITAT (Hannele @ 27-01-2004, 22:05)
I Göteborg kan alla köpa fröer för ½ priset på COOP Forum denna vecka,
om man köper 10 st av samma prisgrupp.
Det 'råkade' bli 20 påsar för mej...  :P

Oj, det måste kollas om det är så i andra delar av landet också rolleyes.gif

Ja, det måste jag också kolla! biggrin.gif Egentligen har jag lovat mig själv att inte köpa mer frön i år... men man kan väl i alla fall kolla lite...laugh.gif Jag väntar fortfarande på mina STA-frön som inte har kommit ännu och jag har en hel massa frön kvar sedan tidigare år... rolleyes.gif Ärligt talat så behöver jag inte köpa mer frön på flera år! ...men det är ju så kul, och så alla nyheter... biggrin.gif
Lars-Olof Arvids
På COOP i Stenungsund är det också så!

Olle
Sylvia
CITAT (Betty @ 27-01-2004, 23:08)
Ja, det måste jag också kolla! biggrin.gif Egentligen har jag lovat mig själv att inte köpa mer frön i år... men man kan väl i alla fall kolla lite...laugh.gif Jag väntar fortfarande på mina STA-frön som inte har kommit ännu och jag har en hel massa frön kvar sedan tidigare år... rolleyes.gif Ärligt talat så behöver jag inte köpa mer frön på flera år! ...men det är ju så kul, och så alla nyheter... biggrin.gif

Precis så är det, jag "behöver" absolut inga mer frön men hur kan man hålla sig??
Den berömda Weibulls Partihallarna har också haft fröna ett tag nu, dock inte halva priset....
Susanne i Linköping
Igår var jag på COOP här i stan, halva priset även här men vilket ynka sortiment! De billigaste prisgrupperna fanns väl knappt tio olika av varje även om man tog vad som helst. Och jag som läst om nya morotsfröpåsar med tre olika morotssorter i (gul, vit och violett). Fanns inte. sad.gif

Hade COOP begränsat sortiment där ni bor också?
pa kalmar
Nja, COOP i Kalmar har ett bra sortiment fortfarande. Tittade lite grann igår eftersom vi var där och handlade. Jag tyckte det mesta fanns vid en snabb överblick. Mer än så tittade jag inte eftersom jag lovat mig själv att inte köpa några fler fröer i år. Efter Impectas leverans kommer allt utrymme vara fullt så småningom. Och tro det eller ej: Jag köpte faktiskt inga frön.
Hannele
Susanne, Weibulls har gula Yellowstone morötter och
Nelsons har purpur-färgade Purple Haze mörötter och vita Minowase morötter.


COOP har sina runda mörötter - denna vecka 3 kr/påse.
10 påsar av samma prisgrupp ½ priset t.o. m söndag.
Coop stormarknader här på Hisingen har stort sortiment frön.
Susanne i Linköping
Visst går det att få tag på morötter och annat, men jag ville ju köpa för halva priset! tongue.gif Ett enda fröställ hade de (knappt meterbrett), senare har de säkert tre gånger så mycket, det hade de i fjol i alla fall. Minst. Blä.
Sylvia
Jovisst ska det finnas en spännande blandning av tre olika morötter i samma påse, och då ingår inte den vanliga orange! Påsen innehåller blålila turkiska morötter, den vita sorten 'Kuttiger' och den gula 'Pfälzer'. Ska finnas i fröhyllan, men naturligtvis inte till halva priset...
benganz
CITAT (pa kalmar @ 10-01-2004, 14:06)
Idag har jag varit på COOP i Kalmar. Nu har dom redan fått in sina fröer. Jag har pratat med dom tidigare nån gång om fröer och de har sagt att de är den första COOP som tar in fröerna, alltid vecka 2. Det känns ganska kul att veta att ni i övriga Sverige får vänta nån eller några veckor till på att få se dessa. Så idag var det ju bara att ställa vagnen och gå och titta och längta. Men det blev faktiskt inget köp av nån fröpåse idag utan jag tog en katalog istället och sitter nu och tittar i den.

Spelar roll.....dom gror inte fortare för det. laugh.gif
Hannele
CITAT (Sylvia @ 31-01-2004, 23:02)
Jovisst ska det finnas en spännande blandning av tre olika morötter i samma påse, och då ingår inte den vanliga orange! Påsen innehåller blålila turkiska morötter, den vita sorten 'Kuttiger' och den gula 'Pfälzer'. Ska finnas i fröhyllan, men naturligtvis inte till halva priset...

Ja, nu såg jag att COOP har en röd påse Morots-Mix.
Köper man 10 st röda påsar, får man dem till ½ priset smile.gif
Sista dagen på söndag här. Kan vara andra veckor på andra ställen?
Susanne i Linköping
Idag var jag på COOP igen och den här gången såg det bättre ut! Tre gånger så mycket frö som förra gången jag var där. Och morotsmixen fanns med! Den och nio påsar till, mest grönsaker, köpte jag och jag funderar på att gå dit imorgon igen och köpa en omgång till, av en annan prisklass. Inte klokt vad kul det är att köpa frö! Och beställningar från Impecta och Runåbergs är också på g.
Hannele
Även nästa vecka kan man köpa frön för ½ priset,
om man köper 10 påsar av samma prisgrupp. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon