angylp
Såg på Nordiska trädgårdar 2003 mässa några fina ranunkelblommor som är rosa i färg. Har försökt hitta lökar till dem men har enbart lyckats hitta dem i blandade färger. Är det någon som känner till något företag (Sverige eller utomlands) som säljer dem? Se även denna länk för bild:
Rosa ranunkel
Eva i Skåne
De är inte världens lättaste att odla, tyvärr.

Bara för kännedom vill jag berätta att ifjol köpte jag en förpackning med färgblandade lökar. Av 10 kom två upp sad.gif och ingen gick i blom sad.gif .

Du kanske har erfarenhet från tidigare och är skickligare än jag. Annars kan det vara bra att vara förberedd så behöver du inte bli så himla besviken, om resultatet inte blir som du tänkt. wub.gif
angylp
CITAT (Eva i Skåne @ 10-01-2004, 19:10)
De är inte världens lättaste att odla, tyvärr.

Bara för kännedom vill jag berätta att ifjol köpte jag en förpackning med färgblandade lökar. Av 10 kom två upp sad.gif och ingen gick i blom sad.gif .

Du kanske har erfarenhet från tidigare och är skickligare än jag. Annars kan det vara bra att vara förberedd så behöver du inte bli så himla besviken, om resultatet inte blir som du tänkt. wub.gif

Hej Eva,

Själv fick jag samma problem och jag klagade till Nelsons så de har lovat att skicka ett nytt paket till mig. Hur som helst så har jag hittat var man kan köpa de rosa ranunkellökar. Finns på http://www.lillafiskaregatanstradgardsbutik.se.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon