Full version: Bränna CD med WMP
Alba
Jag ska bränna CD med hjälp av Windows Media Player.
Jag har ett stort förråd av tomma CD-R - ( går inte radera)
När jag ska starta bränningen till tom CD känner WMP inte igen CD skivan - skivan spottas ut.
Om jag byter till CD-RW (går radera ) går det bra.

Varför går det inte använda CD-R ?
gnon49
Är det olka märken på skivorna? Min brännare är väldigt kräsen på vad jag har för cd-skivor. Är skivan helt ny eller finns något sen tidigare på den? i så fall kan den vara låst för vidare bränning. Sist men inte minst, är skivan ren och utan repor. har själv många oanvända cd-skivor som inte fungerar tillsammans med min brännare. Du kan också prova ett annat brännarprogram, vilket hjälp mig många gånger.
Alba
CD-R är av märket Traxdata.
CD-RW är från TDK

Jag har testa flera av CD skivorna CD-R - samma problem.

Jag har avinstallerat mitt program för bränning Roxio. Det fick något tokil och gick igång då det inte alls skulle starta.
Jag blev så glad då jag upptäckte WMP i datorn. Det är så lätt att använda - trodde jag. g.gif

Då jag använde Roxio brände jag CD-R skivor utan problem.

Jag har googlat och som jag förstår ska WMP godkänna CD-R.

Glömde skriva - det är helt nya skivor.

Rena och snygga - inga repor.
gnon49
Kan inte råda dig, men TDK godtar min brännare, men inte traxdata m.f märken. Köp några TDK o ch prova. Verkar som varje brännare har sin cd-favoriter. Och varför inte ladda ner något bra gratis brännarprogram från webben. Prova dig fram så kommer det att fungera.
Alba
Tack för hjälpen. Jag ska kolla vidare.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon