Full version: oj, en näckrosknopp
anki/ronninge
oj jag skymtar en näckrosknopp

där nere under ytan smile.gif





skogstroll
man blir så glad biggrin.gif
skogstroll
nu har jag också två, varav en slår ut när som helst smile.gif
cistus
Har en liten näckros, som tycks blomstrejka nu. Är vattendjupet viktigt?
skogstroll
nu har jag en gigantisk rosa rackarns näckros som ska slå ut (kanske den redan har - måste nog skaffa en bevakningskamera hemma). Hoppas den håller i sig till ikväll när jag kommer hem. Sen är jag så glad för en dvärgnäckros som inte velat blomma på 2 år äntligen ska "komma till" bravo.gif En paddfröken har flyttat in i dammen och vem vet vad mer
anki/ronninge
jag har åxå en typ av mini näckros, den växer så det knakar men inga blommor än. Andra året nu.
CITAT (skogstroll @ 15-07-2010, 10:08) *
nu har jag en gigantisk rosa rackarns näckros som ska slå ut (kanske den redan har - måste nog skaffa en bevakningskamera hemma). Hoppas den håller i sig till ikväll när jag kommer hem. Sen är jag så glad för en dvärgnäckros som inte velat blomma på 2 år äntligen ska "komma till" bravo.gif En paddfröken har flyttat in i dammen och vem vet vad mer

anki/ronninge
ja det kan spela en roll, finns näckrosor för djup från 15-20 cm djup, det vill säga dvärg näckrosor. sedan finns det dom som vill ha djup på över 1 meter. Det beror på vad du har för sort..men din tycks växa iallafall, men den blommar ej?!
CITAT (cistus @ 12-07-2010, 00:15) *
Har en liten näckros, som tycks blomstrejka nu. Är vattendjupet viktigt?

skogstroll
Jag tror min dvärgis har satts för djupt helt enkelt och tjurat ett bra tag. Kanske kan vara kvaliteten också, köpte på Bauhaus och då såg den rätt halvdöd ut (Rea). Nåja nu verkar den acklimatiserat sig i alla fall. Ska ge dem lite näring sen om jag vågar sticka ner armarna bland paddor och snokar rolleyes.gif
cistus
Jag har en dvärgnäckros, Nymphaea pygmaea "Rosea", och vattendjupet är just nu 23 cm.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon