Full version: Snap Been Frencher
Wargen

Den här bilden hittade jag på länken som Tingstäde rekommenderade: www.burpee.com.
Men vad är det? French been är brytböna men vad gör maskinen...krossar dem eller tar ut bönorna?
Louise i Göteborg
Skär dem i bitar tror jag. French been skall nog vara skärbönor i det här fallet.
Wargen
Men det ser ut på bilden som om de är tillplattade och fortfarande rätt långa, eller... unsure.gif
renate
Vi hade en så'n hemma använde den till att göra"Schnibbelbohnen"av.Det är bönor man mjölksyra,väldigt finskurna.Det gjorde vi när jag var barn(ganskar länge sen)/Renate
Smed
CITAT
Quickly slice snap beans lengthwise for canning, freezing or tonight's dinner.


...står det som beskrivning på den produkten.

/Smed
Ingrid på Västkusten
Todeloo,

Motsvarande mackapär finns i England för deras beloved Runner Beans :-)

Kul :-D jag ahr ju funderingar på att ge mig in i mjölksyrningens förlovade land kanske,....fast kanske inte med böneri då ( de går åt färska med Bohnenkraut svartpeppar å smör)

Hälsar Ingrid
Ewa L
CITAT (renate @ 12-01-2004, 11:17)
Vi hade en så'n hemma använde den till att göra"Schnibbelbohnen"av.Det är bönor man mjölksyra,väldigt finskurna.Det gjorde vi när jag var barn(ganskar länge sen)/Renate

"Schnippelbohneneintopf" har till och med jag gjort. Mina ungar gillade det, antaligen mest för att det var roligt att säga. biggrin.gif laugh.gif
Blomstertanten
CITAT
Schnippelbohneneintopf" har till och med jag gjort. Mina ungar gillade det, antaligen mest för att det var roligt att säga.  



Försökte ! wacko.gif


Men vrickade tungan! tongue.gif
Wargen
CITAT
CITAT  
Quickly slice snap beans lengthwise for canning, freezing or tonight's dinner.

Typiskt mig att inte läsa texten... huh.gif
Mjölksyrat har jag inte gjort ännu (mer än när jag och katterna tar för långa skogspromenader) men har starka funderingar på att försöka. Lär vara mycket nyttigt!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon