Boel z4
var i Stockholm över dagen och gick naturligtvis till Weibulls, som redan fått en del sticklingar. Köpte en... klockmalva kallas de väl? Och en fuchsia (flying scotsman) och en liten citron. Plus då den här lådan som det skall komma upp champinjoner ur. Har någon haft en sådan? Funkar det?
Wilmer
Oj! Finns de fortfarande att få tag på! (Champinjon lådor). När jag var barn på glada 70 - talet hade vi en frigolitlåda med champinjoner hemma en gång. Den fungerade alldeles utmärkt. Men det var så länge sedan att mer än så minns jag inte... Fast det var spännande och kul, DET minns jag.
Unn
Champinjonlåda...har gett bort tre i julklapp utan att ha testat själv (det blev så himla bra rim, mest därför biggrin.gif ) men andrahandsinformationen säger augustiväder; d.v.s. värme och fukt. åsså mörker i början.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon