Sidor: 1, 2
carita
Vad ska vi göra? Vi har en granne vars hund är en "kamphund", dom har "uppfostrat" honom till det.

För ett tag sedan hade han två hundar, en äldre och en yngre, den äldre hunden avlivades för några veckor sedan på grund av ålderdom...jippi tänkte vi...för tre år sedan högg han en av grannpojkarna som då var 6 år. Och efter den händelsen så måste han ha hunden kopplad, vilket han aldrig har!!

Nu visar det síg att den yngre hunden är likadan, för några dagar sedan fräste, morrade och försökte hugga en av grannens barnbarn, men ägaren hann precis gå emellan men sitt mopedhjul!

Vad ska vi göra, vi bor på landet och jag vågar inte ens gå ut i skogen med mina barn av rädsla för att möta på honom i skogen, eftersom han aldrig har hunden kopplad. Våra barn är 2 och 4 år och vi flyttade ut till "lugnet" på landet för 1 1/2 år sedan.

Det är ingen som vågar säga något till honom heller eftersom han har kontakt med Hells Angels/Bandidos, sonen sitter just nu inne för en massa brottsligheter...Vi tror att det är hans sätt att visa sin makt här i området.

Den äldre hunden var den grand danois och den yngre är något liknande rottweiler/pit bull
Leia
Har tyvärr ingen hjälp att ge dig.... sad.gif Min syster har ett liknande problem med en granne som har en lösspringande amstaff. Han har slaktat 3 av deras kaniner, bet sig in i en riktigt rejäl kaninbur med hårt nät, alltså inte sånt här mjukare hönsnät som många har.

Han kommer bara helt plötsligt springande upp på deras gård lite då och då. Han har attakerat deras mellanpudel som de som tur är lyckats få bort i tid. Han morrar och gör utfall mot dem (mot familjen alltså). Polisen har varit där flera gånger eftersom de faktiskt knappt törs gå ut på sin egen mark (de äger en stor gård) Men så mycket mer händer tyvärr inte... sad.gif
Behöver jag tillägga att grannarna är gamla missbrukare? Tyvärr hamnar dessa typer av hundraser ofta hos sådana personer.... sad.gif
Snöflinga
Usch vad hemskt ... förstår din rädsla och oro unsure.gif Ingen som har försökt prata med honom ? Tycker att han borde förstå er rädsla ... Hunden är ju farlig både för barn, vuxna och andra husdjur mad.gif Har du många grannar och vad säger dom ... ni kanske kunde göra gemensam aktion ...
pejori
mata den med något gott.... mad.gif
Snöflinga
laugh.gif
pejori
får man ingen hjälp av polis och myndigheter, så får man skydda sig och sin familj själ... rolleyes.gif rolleyes.gif
polisen kan inget göra, förän den har bitit....och då är det försent...så ta alla knep du kan... rolleyes.gif rolleyes.gif
mat är gott!!!...
hae en del trevliga recept, som vovvar gillar.... smile.gif laugh.gif rolleyes.gif
Betty
CITAT (carita @ 08-07-2006, 15:13)
Vad ska vi göra? Vi har en granne vars hund är en "kamphund", dom har "uppfostrat" honom till det.

För ett tag sedan hade han två hundar, en äldre och en yngre, den äldre hunden avlivades för några veckor sedan på grund av ålderdom...jippi tänkte vi...för tre år sedan högg han en av grannpojkarna som då var 6 år. Och efter den händelsen så måste han ha hunden kopplad, vilket han aldrig har!!

Nu visar det síg att den yngre hunden är likadan, för några dagar sedan fräste, morrade och försökte hugga en av grannens barnbarn, men ägaren hann precis gå emellan men sitt mopedhjul!

Vad ska vi göra, vi bor på landet och jag vågar inte ens gå ut i skogen med mina barn av rädsla för att möta på honom i skogen, eftersom han aldrig har hunden kopplad. Våra barn är 2 och 4 år och vi flyttade ut till "lugnet" på landet för 1 1/2 år sedan.

Det är ingen som vågar säga något till honom heller eftersom han har kontakt med Hells Angels/Bandidos, sonen sitter just nu inne för en massa brottsligheter...Vi tror att det är hans sätt att visa sin makt här i området.

Den äldre hunden var den grand danois och den yngre är något liknande rottweiler/pit bull

Polisanmäl vid varje incident! Anmäl honom varenda gång hunden är okopplad, han borde vara tvungen att ha munkorg på den tycker jag. sad.gif
Blir han anmäld gång på gång så måste väl polisen ta tag i saken och göra nåt åt det innan något riktigt allvarligt inträffar.

Är nästan beredd att hålla med pejori, mata den med nåt riktigt gott - preparerat med dödligt gift...
*Felix matte*
Men sååå tråkigt... vet inte om jag orkat bo kvar med sådan granne och hund. sad.gif

Håller hundraprocentigt med Pejori.

En gång när mellandottern var 5 år.. jagades hon av Schäfer... hon började stamma, kissa på sig och kissa i sängen på nätterna.
Tack o lov så bearbetade vi det skedda, pratade och pratade och pratade
och hon så småningom blev sitt rätta jag igen.

Schäferns ägare var helt oförstående... men han vågade aldrig mer släppa han lös
på gården.
carita
dom grannarna som har barnet som blev bitet av den äldre hunden, har anmält flera gånger, inget händer hos polisen men dom har blivit trakasserade av hundägaren och hans ena son som nu sitter inne...

vi bor sist på en grusig återvändsgata och han bor i det tredje huset från oss, jag går inte förbi deras hus mer än nödvändigt. Bara det att man måste, om man ska gå ner till sjön och bada, grannarna ska ta med sig tllhyggen nästa gång dom måste gå förbi honom.

Hade vi vetat det här med grannen så hade vi nog övervägt att flytta hit.
Bettson
OCh det just den här typen av galningar som man skall komma åt med koppeltvång för alla hundar. Tror ni det hjälper eller?

Kriminella typer och det är just det det handlar om har aldrig brytt sig om lagar. Så varför ska alla andra få lida.

Men anmäl, och anmäl, och anmäl igen. Dessutom så dokumentera att han har hunden lös och vad den gör. Polisen har ju en dator som lägger ned alla anmälningar där man inte så att säga har "spaningsresultat". Dvs ingen dokumentation eller oberoende vittne.

Det bästa ni kan göra är att din andra granne och er egen familj ringer och anmäler var tionde minut. Du ringer först, efter tio minuter så ringer din andra granne. Efter ytterligare tio minuter så ringer en annan medlim i ditt hushåll. Efter tio minuter ytterligare en medlem i grannens hushåll. Har ni garna lite gäster hemma så kan de ringa från sina mobiler också, de vågar inte gå hem eftersom hunden anfallit före. Jag lovar att efter en timme så står det en patrullbil på hundägarens trapp.

Alla anmälningar är bra att ha om det skulle gå till rättssak. Då kan antalet tala om att det verkligen är ett problem.

Alltså måste du själv komma med dokumentation som får honom fälld. Videofilm tex.

Och hjälper inte det så säger jag nog som Pejori. Koka något gott och ställ på din tomt, Där har ju hunden inget att göra.
storm
det verkar som det är bara röd gyttorp som gäller ? Nää skämtåsido,men jag håller med pejori ,,godsaker kan väl vara en bra grej så att hunden får en possitiv uppfatning av er, heldre belöna än straffa,om han/hon vill göra hunden agressiv men du själv belönar hunden för gott uppförande när ni träffas så tror jag på det ilängden.
Ramoth
CITAT (pejori @ 08-07-2006, 21:10)
mata den med något gott.... mad.gif

Grannan då i så fall. Annars skaffar han bara en ny hund!
Inga från Närke
CITAT (carita @ 08-07-2006, 15:13)
Vad ska vi göra? Vi har en granne vars hund är en "kamphund", dom har "uppfostrat" honom till det.

Be kommunen att åka ut och kontrollera och be dem att skicka de reglar m.m. som gäller i din kommun och vad även lagen säger till dig.
Sedan tar du en massa kopior på detta och sätter upp överallt och i den affären t.ex. som han handlar i.
Gör en massa kopior åt dig själv också och lägg även en i brevlådan när du vågar dig förbi så där en gång i månaden eller så, så kanske de förstår vinken lite bättre.
SannaLasso
CITAT (storm @ 09-07-2006, 17:50)
det verkar som det är bara röd gyttorp som gäller ? Nää skämtåsido,men jag håller med pejori ,,godsaker kan väl vara en bra grej så att hunden får en possitiv uppfatning av er, heldre belöna än straffa,om han/hon vill göra hunden agressiv men du själv belönar hunden för gott uppförande när ni träffas så tror jag på det ilängden.

Röd Gyttorp eller preparerat godis...det var nog den sortens godis pejori menade . wink.gif Gyttorp är nog det säkraste sättet att bli av med hundproblemet. Eller åtminstone det snabbaste. sleep.gif
Ophelia
Blir någon HOTAD av hunden skulle jag ringa polisen. Det är ett vapen som springer runt.
Snöflinga
Om jag hade små barn och en sådan granne med koppling till Hells Angels/Bandios + agressiv hund, skulle jag nog överväga att flytta därifrån unsure.gif OK det är på något sätt att ge sig och låta det "onda" styra ... men det skulle ta för mycket energi och rädsla för att vara värt det ... SÅ: mitt råd är att flytta ...
carita
Nu har det hänt....sambon har blivit biten i "skinkan" och är på väg till akuten för att få en stelkrampsspruta...tur att det inte var någon av barnen!!!

Han gick "bara" förbi på gatan!!! =Och hunden rusar ut och biter honom så nu är det kalabalik här!!
yenny
Aj aj! Det kan inte ha varit skönt... den där hunden borde de nog hålla inspärrad... eller så är det kanske dags att ta bort den.
Leia
sad.gif mad.gif sad.gif mad.gif Jag blir så arg och ledsen över sådant här. Oansvariga hundägare som förstör för oss som tar ansvar över våra hundar..... sad.gif mad.gif sad.gif mad.gif

Vilken tur att det var en vuxen och inte ett barn som blev biten dock....(även om det självklart är synd om en vuxen som blir biten också!)
Ophelia
CITAT (carita @ 09-09-2006, 17:07)
Nu har det hänt....sambon har blivit biten i "skinkan" och är på väg till akuten för att få en stelkrampsspruta...tur att det inte var någon av barnen!!!

Han gick "bara" förbi på gatan!!! =Och hunden rusar ut och biter honom så nu är det kalabalik här!!

Ring och anmäl till polisen nu. Inget att snacka om.
Biggan_
Vems tur är det nästa gång? Och hur illa tar det då? Anmäl det absolut! Ingen skall väl behöva ha det så, att man inte vågar gå ut om dörren! mad.gif mad.gif mad.gif
Dessutom tycker jag att den som blivit biten har rätt till skadestånd för sveda och värk.
carita
Vi ska anmäla, men vad kommer att hända, INGENTING!!! Vi ska göra en gemensam anmälan här i området, det är mång som undviker att gå ut i skogen (fast vi bor på landet), eftersom man vet aldrig när man möter på honom med hunden, han åker moped och hunden springer lös brevid!

Så nu överväger vi att flytta, vi har bott här i 1½ år och trivs med läget men ej med huset, vi bor 300 m från Vänern och har precis skaffat båt och varenda gång vi ska ner till sjön så måste vi gå förbi hunden...Vi tycker att det räcker nu, vi hade inbrott i huset, när vi hade bott här i 2 månader, de kom när vi låg och sov och så nu det här, nej nu har vi fått nog!
Biggan_
CITAT (carita @ 10-09-2006, 12:26)
Vi ska anmäla, men vad kommer att hända, INGENTING!!! Vi ska göra en gemensam anmälan här i området, det är mång som undviker att gå ut i skogen (fast vi bor på landet), eftersom man vet aldrig när man möter på honom med hunden, han åker moped och hunden springer lös brevid!

Så nu överväger vi att flytta, vi har bott här i 1½ år och trivs med läget men ej med huset, vi bor 300 m från Vänern och har precis skaffat båt och varenda gång vi ska ner till sjön så måste vi gå förbi hunden...Vi tycker att det räcker nu, vi hade inbrott i huset, när vi hade bott här i 2 månader, de kom när vi låg och sov och så nu det här, nej nu har vi fått nog!

Förstår att ni fått nog, men visst är det för djäkligt att en granne kan driva folk från hus o hem! mad.gif mad.gif mad.gif
Egentligen borde man gå till media med detta, men eftersom det är folk i "kriminella kretsar" så förstår jag att ni inte vågar! Hoppas bara att det inte händer något mer, tänker i första hand på era barn som är totalt försvarslösa.
Leia
CITAT (carita @ 10-09-2006, 12:26)
Vi ska anmäla, men vad kommer att hända, INGENTING!!!

mad.gif sad.gif mad.gif sad.gif Nej, tyvärr är det nog så, och även om hunden kommer att beslagtas så skaffar sådana människor bara en ny hund som de kommer att hetsa mot folk. Stackars hundar som råkar ut för sådana ägare, och stackars er som sedan blir utsatt för hunden. sad.gif
Men anmäla det måste ni, varken det händer något eller ej, det är ju oacceptabelt att ha det som ni har det! sad.gif
malin72
CITAT (Leia @ 10-09-2006, 13:20)
CITAT (carita @ 10-09-2006, 12:26)
Vi ska anmäla, men vad kommer att hända, INGENTING!!!

mad.gif sad.gif mad.gif sad.gif Nej, tyvärr är det nog så, och även om hunden kommer att beslagtas så skaffar sådana människor bara en ny hund som de kommer att hetsa mot folk. Stackars hundar som råkar ut för sådana ägare, och stackars er som sedan blir utsatt för hunden. sad.gif
Men anmäla det måste ni, varken det händer något eller ej, det är ju oacceptabelt att ha det som ni har det! sad.gif

hm ja det kan ju som sagt hända något...polisen tog ett par hundar här förra sommarn som anföll ett barn väldigt illa....dom gjorde en psykundersökning på hundarna och tog beslutet att dom inte mådde bra så dom fick avliva dom...han fick förbud att äga hund men vad hände jo efter ett par månader så var det nya valpar och dom mår inte bättre dom sad.gif sad.gif jag tycker så synd om hundarna som det är nu så är folk rädda igen... han fick straff men milt barnet men för livet samt pappan ochså som försökte rädda sitt barn och slängde upp sitt blödande barn på ett biltak sad.gif
ursäkta uttrycket men när det hände så sa folk att det är "skottpengar på hundägaren" och jag måste säga att jag höll med mad.gif
Leia
CITAT (malin72 @ 10-09-2006, 13:30)
ursäkta uttrycket men när det hände så sa folk att det är "skottpengar på hundägaren" och jag måste säga att jag höll med mad.gif

Instämmer! mad.gif Vissa borde inte få ha djur! mad.gif
Ophelia
CITAT (carita @ 10-09-2006, 12:26)
Vi ska anmäla, men vad kommer att hända, INGENTING!!!

Tja....ingenting lär verkligen hända om inget görs. Tyvärr går ju inte händelser till polisen per automatik om man inte polisanmäler varenda händelse. Även om händelser läggs ner så finns det ett stopp. Mannen begår varenda gång (varjefall 1 mars - 20 augusti) brott mot jaktlagstiftningen om inte något annat inträffar typ att hunden biter. I vissa fall råder alltid koppeltvång och i andra områden är det t o m förbjudet med hund. Enligt djurskyddsförordningen är det förbjudet att ha hundar som lätt angriper människor/hund, lättretade, som ej kan avstyras från angrepp och extrem stor kamplust.
Inga från Närke
CITAT (carita @ 09-09-2006, 17:07)
Nu har det hänt....sambon har blivit biten i "skinkan" och är på väg till akuten för att få en stelkrampsspruta...tur att det inte var någon av barnen!!!

Han gick "bara" förbi på gatan!!! =Och hunden rusar ut och biter honom så nu är det kalabalik här!!

Vi ska anmäla skriver du.
Jag förstår inte varför ni nu inte tog ett kort på bitmärket efter akutbesöket eller bad läkaren om ett intyg att det var hundbett och sedan körde direkt till polisen med detta papper. Om inte polisen gör något, prata med kommunen och visa samma foto och intyg från läkaren. Kommunen har tillstånd att avliva.
Anmäler ni när skadan har läkt ut har ni inga bevis. Var inte så rädda för vi alla måste våga att anmäla annars tar det aldrig slut. Polisen sa till mig en gång att de skyldiga vågar inte göra något mot den person som anmäler för då förstår vi på polisen att det är en hämd och då får de ännu starkare straff.
Flytta är ingen lösning tänk på de som blir kvar och de som tar över efter er då kommer ju att få samma helvete.
Det är min åsikt.
Snöflinga
Tycker ni gör helt rätt som flyttar ... har man barn så är det ju deras säkerhet som gäller i första hand unsure.gif
carita
vi har tagit kort, direkt när det hände, några timmar senare och så här såg han ut igår...



Och vi ska anmäla, men allt vad det kommer att eventuellt innebära, söndeslagna båtar, bilar, hotelser...
askar
Nej fy vad otäckt bett.

Förstår att ni vill flytta... numera verkar det som polisen
inte vågar göra så mycket när det gäller grovt kriminella gäng. sad.gif
AnitaO
Oerhört jobbigt.
Tyvärr löser man ju inte själva roten till det onda med att flytta.
Man flyttar problemet till någon annan.
Sen tycker man ju att det är förfärligt att nån ska behöva flytta på grund av en sån sak.

Jag tycker övriga grannar kan träffas och prata nån kväll.
Kom överens om hur ni ska agera.
Det kan vara skönt att ha stöd i andra eftersom det är ett väldigt jobbig situation för er.
carita
Grannarna har vi med oss...har fått några namn på poliser som man kan kontakta.

Egentligen vill man ju inte flytta, men jag vill heller inte bo kvar om det inte händer något.

Barnen kommer att vilja ha mer ytor att röra sig på än tomten, och för att ta sig till skolbussen om två år innebär att gå förbi hunden. Om ytterligare några år, gå ner till sjön själv för att meta, och det innebär också att behöva gå förbi hunden...så jag vet inte.

Jag trivs ju med TOMTEN, vi håller på att göra iordningen den just nu "från början" och det är ju kul!
Hannele
CITAT (Snöflinga @ 10-09-2006, 22:37)
Tycker ni gör helt rätt som flyttar ... har man barn så är det ju deras säkerhet som gäller i första hand unsure.gif

Man ska inte behöva flytta, utan hundägare måste ta sitt ansvar.
Vi hade sådan hund här också, bet en äldre dam, någon annan också.
Hundägaren hotade barn med sin hund, om de gick förbi! mad.gif
Det polisanmäldes, minns inte alla detaljer, men det finns ingen hund där längre.
carita
Nu har trakasserierna börjat...en motorcyklist åkte med väldans dunder förbi vårat hus, efter att ha hälsat på grannen, vi bor sist på en återvändsgata...så han hade inte så "mycket här vid oss att göra"...

Hela eftermiddan har grannen pekat finger åt oss (en gång i timmen) kikat i kikaren på oss. Vi har haft barnkalas här idag, när våra kompisar åkte härifrån så sprang han ut till vägen och skyndade sig att skriva ner något på ett papper....(reg numret???)...VILL FLYTTA!!!

Kommer inte sova ett blund i natt...ville bara skriva av mig är väldigt darrhänt...
Sailor Pluto
Släng ut en spikmatta åt motorcyklisten devil.gif . Kom ihåg att varna grannarna bara! Och visa för guds skull inte att du blir påverkad, då blir Herr Kriminell bara glad. Fast är han så pass obehaglig som man får intryck av när man läser tråden skulle jag nog ha pepparspray i fickan och överfallslarm på nyckelringen.
Så inget har förbättrats sedan tråden startades alltså?
carita
Vi är rädda...barnen har fått lägga sig i våran säng och vi är uppe och vankar...har laddat upp med grep, telefon, påk, bilnycklar, videokamera...vid sängen....

Vi hoppas att han "bara" har fått ett återfall av sin alkoholism och det har slagit lite slint i huvudet på honom, bara för ikväll...känns fruktansvärt obehagligt...eftersom han tidigare har hoppat på våra grannar...
zaaritha
Men;detta är ju hemskt!
Ring polisen!
Fast; de kan väl inget göra, som vanligt--tyvärr!
carita
Av polisen har vi inte fått någon hjälp av hittills, de har ju till och med tagit bort koppeltvånget på hunden, så tyvärr, ingen tilltro till rättsväsendet...
zaaritha
Undrar vad poliser är till för--egentligen!
Det enda de gör är att ta fartsyndare.................
Men; behöver man hjälp--nej; då ställer de inte upp.
Stackars er--ni har då råkat illa ut!
Boxer
Fy f*n vad vidrigt! ranting.gif Bara inget värre händer innan polisen ingriper. Kanske man kan bussa Aschberg på dom. devil.gif
carita
Vi är fortfarande vakna, vi har precis letat efter rottweilervalpar på nätet, kanske vore något???

Hoppas bara att det var en engångsföreteelse det som har hänt idag, att han fått solsting i fyllan...vi har ju respekt för honom, de har ju hotat/förstört/slagits med 3 av 6 grannar och så nu med oss...
mamamaggan
Usch vad jobbigt för er. Att inte tordas sova ens i sitt eget hem!


Ja vad gör man om det inte finns något som håller för en polisanmälan ? Han har ju uppträtt hotfullt , haft hunden lös så att den anfaller folk osv. Varför kan inte polisen göra något då undrar man ju.

Har inget råd att komma med förutom att polisanmäla och polisanmäla tills man tar er på allvar.
carita
En "lugn" natt, med knappt någon sömn alls, blir en jobbig dag med småbarn...

Ska bli spännande att se hur grannen kommer att förhålla sig idag, om han överhuvudtaget kommer att visa sig ute, om det var ett återfall (har alkoholproblem, varit "nykter" ett tag) eller om hotelserna/peka finger kommmer att fortsätta...

Vi måste göra något, det här kommer vi inte att orka med, det här är det vi har fasat över sedan vi polisanmälde honom (vi gick ihop 4 grannar med en varsin skrivelse om vad vi varit utsatta för) för hundöverfallet.

Hans son är ju frisläppt nu, efter att varit instängd i 1 1/2 år, så i värsta fall är detta bara början.
dahla
Har ni någon gång bjudit hem honom på en fika eller så som man brukar göra med grannar på landet och verkligen pratat med honom?
TantGredelin
Jag önskar att en del av dem som är så otroligt plågade av grannkatterna skulle titta in på den här tråden.
Håller med om att det ska polisanmälas, varenda förseelse, så att det blir känt att den hundägaren utgör en reell fara. Äger han huset eller är det kommunens?
carita
CITAT (dahla @ 10-06-2007, 21:19) *
Har ni någon gång bjudit hem honom på en fika eller så som man brukar göra med grannar på landet och verkligen pratat med honom?


Nej, vi har inte gjort det, och vi kommer inte att göra det heller, jag vill inte ha någon större kontakt med folk som har söner som är springpojkar till Hells Angels!! Hans son har suttit inne (blev nyligen frisläppt) i 1 1/2 år för UTPRESSNING! Så nej tack, de vill jag inte ha in i mitt hem...

I början när vi flyttade hit (för två år sedan) så var vi "trevliga" mot honom, pratade en stund vid posten/sjön mm.. vi hade hört en del att han härjat runt bland grannarna och slagits, sönerna hotat grannar/grannarnas släktingar, försört båtar/bilar/fönster. Sönerna är med i någon undergrupp till Hells Angels (Red devil...??) mm. Men vi tänkte att vi har ju inget otalt med honom/sönerna och tänkte ge honom en chans iallafall, och vara trevlig mot honom hälsa/prata...för det är ingen annan här förutom de som bor närmast (som inte vågar annat, där har han slagit till kvinnan) som gör det....



CITAT (TantGredelin @ 10-06-2007, 21:38) *
Jag önskar att en del av dem som är så otroligt plågade av grannkatterna skulle titta in på den här tråden.
Håller med om att det ska polisanmälas, varenda förseelse, så att det blir känt att den hundägaren utgör en reell fara. Äger han huset eller är det kommunens?



Han har bott här i säkert 20-30 år, sönerna har gått hos en av grannarna som dagbarn, och de är LIVRÄDDA för sönerna/pappan...ändå har de ställt upp midsomrar/helger och hämtat barnen, när föräldrarna har supit....
TantGredelin
Har ni funderat på att skaffa egen hund? Det finns ju t ex före detta polishundar som har slutat tjänstgöra och som man kan bli fodervärd åt. Bra hundar.
carita
CITAT (TantGredelin @ 10-06-2007, 22:32) *
Har ni funderat på att skaffa egen hund? Det finns ju t ex före detta polishundar som har slutat tjänstgöra och som man kan bli fodervärd åt. Bra hundar.



Vi satt inatt och roade oss med att titta på rottweilervalpar som var till salu via nätet, men vi har ingen erfarenhet av hundar och det är väl ingen bra hund att börja med....men vi känner att vi måste göra något. Vi har sagt ALDRIG hund, vi har släktingar som har små ettriga, skällande hundar...dvs de har ingen större pli på dom, "De är ju så söta..."..säger dom.
Netha
CITAT (carita @ 09-06-2007, 23:36) *
Av polisen har vi inte fått någon hjälp av hittills, de har ju till och med tagit bort koppeltvånget på hunden, så tyvärr, ingen tilltro till rättsväsendet...



Men snälla! Kontakta media! Ni har inget att förlora.
Tycker sååå synd om er.
Nutidens myndigheter som t.ex polisen m. fl tycks ha mer att göra vid skrivbordet än att ta hand om och hjälpa människor som råkat illa ut.
Styrkekramar till hela familjen! wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon