Full version: trädgård i tv
Sidor: 1, 2
bear
SVT 2 fre 30 apr


21:30 Seriestart: Trädgårdsfredag

Del 1 av 8. Det är sista veckan i april och Pernilla Månsson Colt flyttar in i sin kolonilott. Det är dags att väcka trädgården till liv. Träden ska beskäras, buskar ska klippas och pelargonerna ska få ett nytt liv. Det här året får hon hjälp av trädgårdsmästaren John Taylor. Vi får svar på om den extremt bistra vintern har skadat våra trädgårdar. Hur kan man ta tillvara på alla avklippta grenar från de beskurna träden? Pernilla visar hur hon påskyndar den efterlängtade våren genom att låta dem blomma i förtid. Kocken Tareq Taylor får en liten försådd chiliplanta och blir inspirerad till att laga mat över


http://svt.se/2.109154/1.1502468/sasongsin...amp;lpos=lasMer

zissi
CITAT (bear @ 21-04-2010, 14:07) *
SVT 2 fre 30 apr
21:30 Seriestart: Trädgårdsfredag

Del 1 av 8. Det är sista veckan i april och Pernilla Månsson Colt flyttar in i sin kolonilott. Det är dags att väcka trädgården till liv. Träden ska beskäras, buskar ska klippas och pelargonerna ska få ett nytt liv. Det här året får hon hjälp av trädgårdsmästaren John Taylor. Vi får svar på om den extremt bistra vintern har skadat våra trädgårdar. Hur kan man ta tillvara på alla avklippta grenar från de beskurna träden? Pernilla visar hur hon påskyndar den efterlängtade våren genom att låta dem blomma i förtid. Kocken Tareq Taylor får en liten försådd chiliplanta och blir inspirerad till att laga mat över
http://svt.se/2.109154/1.1502468/sasongsin...amp;lpos=lasMer

Ohhh, vad jag längtar till det programmet. Synd att Mandelman inte är med i år men det kanske blir lika bra med John Taylor. Kocken Tareq Taylor är väl den samma som förra säsongen? Samma efternamn på trädgårdsmästaren och kocken, är de möjligtvis släkt g.gif (trasslingar kanske giggle.gif )
Det är ju valborgsmässoafton det sänds kom jag på nu. Måste ju nästan planera majbrasa och ev. partajer efter detta happy.gif !
(Jag som är ute och ränner jämt och ständigt sweatingbullets.gif coolgleam.gif wink.gif )
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon