Full version: Dagens kattbild
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
myy

Zture, vår nakenfis
MariaS
Vilket mysigt ställe han hittat att äta på då giggle.gif
Loobaman
virriz, lewis är FANTASTISKT vacker verkligen!

Mina små sötnosar Ragnhild och August



Mysko
Qussi ligger och sover...
Wilmer
Snacka om avspänd!
MariaS
CITAT (Mysko @ 03-03-2008, 15:54) *
Qussi ligger och sover...

wub.gif wub.gif Stört- giggle.gif -skön
Nutten
myy: vilken rolig bild på din sphynx, men vad är det han får smaka?

Mysko
: snacka om att sof(f)ta!



Här har vi två av mina busar; det är Arion till vänster och Helios till höger.

Det är stor skillnad på dem båda, men nog ser man att Arion inte är så liten längre?

För rättvisans skull får fröken gosnos (Mintha) vara med också. Här beklagar hon sig över att hon inte får mer mat:
Myosotis
Vad är Arion och Helios (vackra namn förresten) för ras? De är vackra!
Malva15
CITAT (Virriz @ 25-02-2008, 15:42) *
Min gosiga snöbengal Lewis igår på uteplatsen!


Vilken otroligt vacker katt! Jag tror inte jag har sett en snöbengal förrut. Är det detsamma som Bengal men en annan variant? wub.gif

CITAT (myy @ 02-03-2008, 19:02) *

Zture, vår nakenfis


Roligt att se den annorlunda Sfinxkatten bland alla andra katter! De ser så lena ut trots att de inte har päls. De måste vara varma att ta i? wub.gif
MariaS
Det är ingen större skilnad på att hålla en spynx eller en devon. Både värme och känsla är densamma. Men det förstås, genetiskt är det nästan samma katt. Skiljer bara på N-genen mellan "raserna".
Fenja
CITAT (Nutten @ 03-03-2008, 20:54) *
myy: vilken rolig bild på din sphynx, men vad är det han får smaka?

Mysko
: snacka om att sof(f)ta!
Här har vi två av mina busar; det är Arion till vänster och Helios till höger.

Det är stor skillnad på dem båda, men nog ser man att Arion inte är så liten längre?

För rättvisans skull får fröken gosnos (Mintha) vara med också. Här beklagar hon sig över att hon inte får mer mat:


Åh vad vacker Arion blivit och vad Helios har blivit maffig!! wub.gif
Mvh
Fenja
DragonLady
Detta gänget var minsann inte lätt o hålla.. alla stretade åt varsitt håll happy.gif
Fenja
CITAT (DragonLady @ 05-03-2008, 01:26) *
Detta gänget var minsann inte lätt o hålla.. alla stretade åt varsitt håll happy.gif


Dem vill vi se mera av!! wub.gif
Mvh
Fenja
Krolliljan
Jag har svårt att se mig mätt på era underbara bilder. wub.gif
myy
Spynxen Zture smakar på en kikärta på bilden. Annars föredrar han det mesta...
Här äter han valp...eller tvärtom?
DragonLady
Dessa har mycket att upptäcka med sina nya blåa ögon smile.gif
skogstroll
Häftiga bilder. Själv sitter jag på jobbet och tar emot våriga bilder på katten från sambon... taskigt eller -cry-.gif

[attachment=14431:P3050023.JPG]
[attachment=14432:P3050020.JPG]
[attachment=14433:P3050022.JPG]
Fenja
CITAT (DragonLady @ 05-03-2008, 12:36) *
Dessa har mycket att upptäcka med sina nya blåa ögon smile.gif


Vilka ljuvliga kissebäbisar, den lilla silvertabbyn längst bak är jättesnygg! wub.gif I den där åldern kan man sitta och titta på vad de hittar på i timmar!! Jag är sååååå kattungesjuk... men det kommer väl förhoppningsvis bäbbar här i början av april.
Mvh
Fenja
MariaS
Chippen och Prinsen har blivit de alra bästa vänner, vilket de gärna vill bevisa...
[attachment=14465:Hängmys1.jpg]
...trots att vi har flera hängmattor, ska de ändå vara i samma, fast vi får väl se hur länge den håller whistling.gif
[attachment=14466:Hängmys2.jpg]
Mysko
Lotus poserar så fint framför kameran!
Azola
[attachment=14552:Rosie__6_mars_2008.jpg]

Här kommer äntligen en nytagen bild från idag, av vårens lilla blomma Rosie giggle.gif

Härliga bilder ni skickar...så kul att se dem!
Fenja


Bella och mamma Maxi med sina jättesvansar

Mvh
Fenja
yla
här kommer Morris o Smokie som båda alltid lägger sej så där att man bara måååste ta fram kameran

[attachment=14576:5jan08.jpg]
[attachment=14577:smokie0801051.jpg]
renate
Oh så många vackra kattbilder.Här kommer en nytagenbild på Fritz ute i trädgården.

[attachment=14586:PICT0028__Large_.JPG] [attachment=14587:PICT0029__Large_.JPG]
MariaS
Jag fullständigt wub.gif alla mysiga kattbilder wub.gif wub.gif
DragonLady
Här ligger mitt lejon Marcello smile.gif
Nutten
Myosotis: Arion och Helios är bengaler, precis som Virriz katt.
MariaS
Är det tråkig dag och inget att göra, är det bättre att mysa i varandras sällskap.
[attachment=14723:Mysstund.jpg]
Prinsen och Chippen
Anic


Min lilla Mary, 12 årig gammal dam.
DragonLady
Här har vi den trötta mamman till bäbisarna tidigare happy.gif
Anic
Ingen dagen än? Då får jag visa min "knähund". Gimlet´s Harmonia II även kallad Harmy. Maine Coon, Född 2003

DragonLady
Åhhh.. vill oxå ha en main cooooon wub.gif
Anic
CITAT (DragonLady @ 14-03-2008, 01:53) *
Åhhh.. vill oxå ha en main cooooon wub.gif


Skulle vilja ha en noaks ark. Två av varje kön, av varje kattras bravo.gif yahoo.gif

Drömma går ju...
myy
[quote
Roligt att se den annorlunda Sfinxkatten bland alla andra katter! De ser så lena ut trots att de inte har päls. De måste vara varma att ta i? wub.gif
[/quote]

Alla katter har väl samma kroppstemperatur, men Sphynxen kommer man ju helt inpå skinnet. Känns som ett febrigt spädbarn ungefär! Fast de helt nakna katterna (gumminakna) kan kännas klibbiga. Vår Zture är ingen utställningskatt, utan är täckt av små fjun. Världens charm-E.T
.
Här sover han under en fleecetröja medan de andra katterna är ute och pissar revir. Själv är han alltför frusen för vinterkylan
Zitrus
Här kommer in bild på mina katter:
Azola
Åh...ännu fler thanks.gif vackra kissar ...härliga bilder att njuta av då man vaknat efter nattens jobb!
Fenja
Idag hämtade vi hem vår nya blåpaddovit som är 8 månader och en korsning mellan skogis och perser. Bonny heter hon och är alldeles underbar yahoo.gif





Ska nog få till lite bättre bilder sen...
Mvh
Fenja
tettan
när planerar hon skaffa barn? wub.gif
tettan
tack för tipset smile.gif jag brukar inte gilla trefärgade katter men denna sötnosen blev ju bara för mycket wub.gif dom där ögonen å så den söta haklappen på det, ojojoj



kan som jag sagt tidigare inte göra annat än skriva här i rutorna på forumet, allt annat jag försöker göra som t.ex. svara på PM så åker jag ur o måste starta om
Fenja
Skumt tettan, är det likadant på andra forum eller bara här på Odla? När det blir bäbbar så kommer jag att lägga ut lite bilder här wink.gif På grund av vår nuvarande hankatt Tudor, som inte verkar få till det så blir det inga vårkattungar...
Mvh
Fenja
tettan
det är bara här på odla som jag far ut i tid å otid, det är ju lite synd eftersom jag inte kan starta några egna trådar så jag får alltid tjuvåka på andras

för övrigt så tycker jag att alla dina kissar var väldigt fina, gillar skogskattstuket väldigt mycket
MariaS
CITAT (Fenja @ 18-03-2008, 17:22) *
Idag hämtade vi hem vår nya blåpaddovit som är 8 månader och en korsning mellan skogis och perser. Bonny heter hon och är alldeles underbar yahoo.gif





Ska nog få till lite bättre bilder sen...
Mvh
Fenja

Vilken snygging! wub.gif Ääääälskar blåpaddor
Fenja
Tack tettan och MariaS! Jag är svag för alla paddor i och för sig, men just denna lilla damen var helt oemotståndlig! wub.gif
Mvh
Fenja
Monaxe
Ok, får väl visa upp min gamle "frasse" oxå då, han bär det stolta namnat Morre, är 16 år. Hör dåligt och ser ganska taskigt, men lyckas ändå fånga både möss och fåglar sad.gif wub.gif wub.gif
Rasen är: bondkatt med okänd härstamning... giggle.gif



Morre 1.JPG
Malva15
CITAT (Zitrus @ 16-03-2008, 11:16) *
Här kommer in bild på mina katter:


Hej!

Jag undrar om den vänstra katten på bilden är en blåtabby maskad birma?
Jag har själv en likadan...


MILTON
Biggan_
CITAT (Malva15 @ 20-03-2008, 15:10) *
Hej!

Jag undrar om den vänstra katten på bilden är en blåtabby maskad birma?
Jag har själv en likadan...


MILTON


Åhhh! Vilka underbara blå ögon! wub.gif Så fin bild! tummenupp.gif
Monarda
"Stick inte in din nos här igen, för då smäller det!" ranting.gif


P3220044i.jpg

Vi har fått en ny katt i grannskapet som gärna vill hälsa på hos oss, men Bassen har absolut noll tolerans för alla katter som kommer in på hans revir. En riktig batalj blev det idag så hårtussarna rök. Blev nog värst för den stackars nykomlingen som fick lämna kvar en del av sin fina gula päls på grannens gräsmatta. sad.gif
Fenja
Här är våran ännu så länge odöpta nya lilla hankatt på fem månader. Okänd härkomst, gissar att det är en hel del perser i alla fall. Vi behandlar de rinnande ögonen med koksalt just nu så de är ännu rinnigare av det. Hjälper inte detta så blir det vetten efter helgen. Han är en tuff, klok, modig och enormt nyfiken liten grabb, hälsade på alla katter och hundar första dagen och idag så har han upptäckt kattluckan och varit ut och luftat sig. Han har bara varit innekatt innan.







Kom gärna med namnförslag wink.gif.
Mvh
Fenja
Ciczi
Maja en 10 årig manxdam (svärföräldrarnas katt) hälsar glad påsk till alla odlakatter!



Ciczi
tettan
Fenja- eftersom du redan har en bonny så borde väl gossen få heta clyde tycker jag
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon