Full version: Dagens kattbild
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Tosan
CITAT (Fenja @ 11-04-2008, 22:23) *
Tosan, det är väl den där busig- och besvärligheten som är charmen med kattungar! Vi försökte att ge vår mormor en katt med, men det funkade inte så den fick flytta till min mor.
Mvh
Fenja

Ja, det är nog det. Å sen får man ju anpassa sig efter katten lite, för det är ju trots allt vi som bor hos den och inte tvärtom. Vi har ju haft katter tidigare så det där med att röja undan i fönstren och på bänkar är ju självklart för oss, vi ids lixom inte försöka förbjuda henne, hellre ge henne bra platser på en gång.
Sen har hon nog lite mer att göra här åxå, vi har ju en femåring som har leksaker överallt som man kan kolla in. Och en katt hit eller dig gör ju lixom ingen skillnad i den allmänna röran giggle.gif
Fenja
Precis!! biggrin.gif
Mvh
Fenja
Krolliljan
CITAT (Virriz @ 10-04-2008, 20:29) *
Fortsätter med katter på tak biggrin.gif
Min Jerry vet inte betydelsen av ordet höjdrädsla... Här försöker han komma åt fågelholkarna som sitter under taket.




Så fin han är och vilken härlig "ögonblicksbild" tummenupp.gif



CITAT (Tosan @ 11-04-2008, 21:47) *
Vår nyaste familjemedlem, lilla Mirabella, drygt 4 månader

[attachment=16588:100_0578__Large_.JPG]


Oh så söt. wub.gif


Jag vill också ha en kissekatt. crying.gif ( allergisk)
Aqvakul
CITAT (Tosan @ 11-04-2008, 21:47) *
Vår nyaste familjemedlem, lilla Mirabella, drygt 4 månader

[attachment=16588:100_0578__Large_.JPG]


wub.gif wub.gif wub.gif
Blir helt tagen... sååå söt....påminner väldigt mkt om en katt jag hade för länge sen
LindaLunda
CITAT (Tosan @ 11-04-2008, 21:47) *
Vår nyaste familjemedlem, lilla Mirabella, drygt 4 månader

[attachment=16588:100_0578__Large_.JPG]

SUPER-SÖT!!!

CITAT (Virriz @ 10-04-2008, 20:29) *
Fortsätter med katter på tak biggrin.gif
Min Jerry vet inte betydelsen av ordet höjdrädsla... Här försöker han komma åt fågelholkarna som sitter under taket.

´





VILKEN COOOOL kisse! Vad är det för ras/raser i denna fläckiga kung?
Linda
Blomstertanten
Äntligen har jag fått till åtminstonde 2 bilder där det syns att Bonnie har blå ögon.

Fenja !!!!!!!!!! Inga röda ögon här inte tongue.gif

[attachment=16687:Bonnie_p...lkongen2.jpg]
Fenja
IMPAD!!!
Mvh
Fenja
Blomstertanten
CITAT (Fenja @ 14-04-2008, 18:07) *
IMPAD!!!
Mvh
Fenja

Ja, det borde du vara ! biggrin.gif
Anic
Här är en till bild på Molly, hon har inte förstått att matte blir arg på henne när hon spanar på fåglarna.
Denna lilla episod slutade med en blöt katt, men tro sjutton att hon var där igen bara några timmar efter.
[attachment=16695:Molly_P4120008.JPG]
anncharlotte
CITAT (Blomstertanten @ 14-04-2008, 16:45) *
Äntligen har jag fått till åtminstonde 2 bilder där det syns att Bonnie har blå ögon.

Fenja !!!!!!!!!! Inga röda ögon här inte tongue.gif

[attachment=16687:Bonnie_p...lkongen2.jpg]



Grattis , vilka fina bilder på tjejen tummenupp.gif

Dom röda ögonen har med maskanlaget som gör att hon är blåögd att göra på nått sätt, jag kan inte förklara det helt och hållet , men maskade katter med blå ögon tex siameser får ofta röda ögon när man fotar med blixt, Bonnie har ett anlag för siamesmask och ett för burmamask och är Tonkanes men har ändå istället för tonkanesernas vanligtvis turkosa ögon fått blå ögon och får därmed också ofta röda ögon i blixtljus.
Söt är hon i alla fall tjejen, hur går det med vikten ? :-)
Virriz
CITAT
VILKEN COOOOL kisse! Vad är det för ras/raser i denna fläckiga kung?
Linda
"Kung Jerry" brukar han kalla sig själv för biggrin.gif Och han är bengal.

CITAT (inglan @ 11-04-2008, 21:45) *
Hej!
Här kommer två bilder på mina godingar Morris och Marwin.
Sams nästan jämt!

Gosekatterna!


Utsiktsplatsen, Marwin och Morris


Vilka sötnosar!! wub.gif
Ser ut som tvillingar biggrin.gif
Blomstertanten
CITAT (anncharlotte @ 15-04-2008, 00:04) *
Grattis , vilka fina bilder på tjejen tummenupp.gif

Dom röda ögonen har med maskanlaget som gör att hon är blåögd att göra på nått sätt, jag kan inte förklara det helt och hållet , men maskade katter med blå ögon tex siameser får ofta röda ögon när man fotar med blixt, Bonnie har ett anlag för siamesmask och ett för burmamask och är Tonkanes men har ändå istället för tonkanesernas vanligtvis turkosa ögon fått blå ögon och får därmed också ofta röda ögon i blixtljus.
Söt är hon i alla fall tjejen, hur går det med vikten ? :-)

Hon är världens sötaste katt ! wub.gif
Och världens envisaste ! wub.gif
Och världens keligaste ! wub.gif

Lite mage har allt försvunnit , men man kunde tro att hon håller på att svälta ihjäl hela tiden. Så fort hon tror att det är mat på gång , vare sig det är människomat eller kattmat , så skriker hon som en galning : HÅLLERPÅATTSVÄLTAIHJÄL ! O så tittar hon med sina bedjande ögon tongue.gif
Hon lider helt klart av nån sorts matfixering ! biggrin.gif
Det blir lite mer motion nu när värmen börjat komma , nu är hon riktigt sams med kopplet , så vi försöker vara ute en hel del.
anncharlotte
CITAT (Blomstertanten @ 15-04-2008, 19:12) *
Hon är världens sötaste katt ! wub.gif
Och världens envisaste ! wub.gif
Och världens keligaste ! wub.gif

Lite mage har allt försvunnit , men man kunde tro att hon håller på att svälta ihjäl hela tiden. Så fort hon tror att det är mat på gång , vare sig det är människomat eller kattmat , så skriker hon som en galning : HÅLLERPÅATTSVÄLTAIHJÄL ! O så tittar hon med sina bedjande ögon tongue.gif
Hon lider helt klart av nån sorts matfixering ! biggrin.gif
Det blir lite mer motion nu när värmen börjat komma , nu är hon riktigt sams med kopplet , så vi försöker vara ute en hel del.


Jo dom där ögonen känner jag till, kan vara svåra att motstå. Men lite motion nu när det blir varmare kan nog göra susen.
Ge henne en puss från mej och säj att även gammelmatte hälsar (hennes uppfödare som undrar hur det går)
Mysko
Min kära Lotus hittar alltid ställen att sova på... En skokartong är en prefekt sovplats juh giggle.gif
Myosotis
Hihi... kan det verkligen vara bekvämt?
Mysko
giggle.gif Ne det ser i vart fall inte ut som det, men han låg där i en hel kväll så nåt speciellt var det med den där kartongen...
Anic
CITAT (Mysko @ 25-04-2008, 10:32) *
giggle.gif Ne det ser i vart fall inte ut som det, men han låg där i en hel kväll så nåt speciellt var det med den där kartongen...


Det kanske luktade tå-jam och han igentligen var avsvimmad? naughty.gif
Myosotis
rotfl.gif
Tosan
CITAT (Mysko @ 25-04-2008, 10:32) *
giggle.gif Ne det ser i vart fall inte ut som det, men han låg där i en hel kväll så nåt speciellt var det med den där kartongen...

Jamen det är väl klart, det var ju faktiskt en kartong. Finns det nåt oemotståndligare för en kissekatt?
Myosotis
Ja, pappkassar.
Anic

Molly-P4210015.jpg Molly har fått börja vara med ute nu, och allt är jättespännande. Med stora ögon stutsade hon fram över gräsmattan som en antilop för att undersöka omgivningen. Men när det var dags att gå in rusade hon som en geopard för att undgå matte. Tillslut fick matte tag på henne när hon av utmattning la sig på en sandhög och flåsade.


Tyckte att bilden på Lotus påminnde om henne. smile.gif
hippo
Här är en av våra godingar, Felix, som njuter för fullt i vårvärmen! rolleyes.gif


100_1969ahip.jpg

Miro
Här är mina änglar Caramel (blåtabby) och Java (brun colorpoint) Visserligen
inte helt nytagen bild men de är lika underbara fortfarande

TantGredelin
[attachment=17671:P1000666.JPG]

Primus smyger i resterna av förra årets citronmeliss. Tänk att katter alltid placerar sig så himla vackert, vad dom än gör!
Millan69
Här fick jag till en vacker vårbild på vår lillkisse Sumo som bara är 17 veckor

Mvh
Millan
Virriz
Vilken underbar vårbild på Sumo!! wub.gif

Här är Lewis från i helgen när han hjälpte till att tvätta bilen..

OCH rensar i rabatten!


Virriz
Vill se mer kattbilder!!

Tills dess bidrar jag själv med några till biggrin.gif
Jerry älskar sin uteplats...


Och Lewis är också kung när han får vara på översta hyllan... biggrin.gif
Mysko
Min Lotus.
Före och efter det oundvikliga ingreppet, då han va full av tovor... Han mår toppen och trivs i sin nya frisyr =)
Johanna O
Min älskling Boris! En sibirisk katt på 11 månader som bara älskar att vara ute!










Mvh
Johanna
Azola
Tack för era underbara bilder!!! Jag njuter av dem alla!! tummenupp.gif thanks.gif
Fenja




Bilbo och Bella myser i valplådan... giggle.gif
Mvh
Fenja
NyUtslagenRos
[attachment=18344:DSC00358.JPG]Malin72 s knäppa kisse katt Frodo tror att han själv ska vara på avhärdning i fiber duken som läggs över växterna giggle.gif

här har vi äntligen hittat in till honom.. rotfl.gif
[attachment=18345:DSC00359.JPG]
malin72
CITAT (NyUtslagenRos @ 17-05-2008, 19:56) *
[attachment=18344:DSC00358.JPG]Malin72 s knäppa kisse katt Frodo tror att han själv ska vara på avhärdning i fiber duken som läggs över växterna giggle.gif

här har vi äntligen hittat in till honom.. rotfl.gif
[attachment=18345:DSC00359.JPG]



fniss såg det här nu ja herregud snacka om att han trasslade in sig rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
Ingrid Zon3
Finns det något mer avslappnat och avslappnade än vilande katter?

Msasi (hane) spretar elegant med frambenet som vanligt
[attachment=18622:Msasi_m_...alvkompr.jpg]

Simsim skrattar - nä, hon gäspar åt mattes trams mmed kameran!
[attachment=18623:Simsim_skrattar.jpg]

Mina ägare som fyllde 10 år för en månad sen.
Krolliljan
Vad jag gillar denna tråden wub.gif
( JAG VILL OCKSÅ HA EN KATT sad.gif )
*Stintan*
Bilden tagen för ett par år sedan men jag tycker den passar bra just nu.
Min lilla Sickan som inte längre finns tyvärr.
[attachment=19853:sickan.jpg]
Anic
Här bilder på mina vildkatter som bor i källaren. 6 st, Mamma Majken med sina 3 st ca 5 veckor ungar och två tonåringar på ca 12 veckor (mer bilder finns på deras hemsida som jag håller på att jobba med http://www.geocities.com/angassow/Majken_och_co.htm )


P6180012.jpg


P6250017.jpg


P6250005.jpg


P6210020.jpg


P6200043.jpg

Fenja
Sköldpaddor wub.gif wub.gif och den där lilla svartvita trasselsudden går ju inte av för hackor heller! Snällt av dig att ta hand om dem Anic!
Vilken trevlig hemsida du har också.
Mvh
Fenja
Anic
CITAT (Fenja @ 27-06-2008, 19:33) *
Sköldpaddor wub.gif wub.gif och den där lilla svartvita trasselsudden går ju inte av för hackor heller! Snällt av dig att ta hand om dem Anic!
Vilken trevlig hemsida du har också.
Mvh
Fenja

Snällt och snällt, jag får ju äran att njuta av deras sällskap och följa deras framsteg, vad mer kan man begära wub.gif Babypadda är allt bra go en riktig liten tulta som är nyfiken på livet och ulltotten är ett busfrö. Men de andra värmer mitt hjärta också.

Roligt att du tycker om min hemsida, men det är synd att den är så begränsad, tillåter bara en viss mängd trafik per timme, vilket innebär att en person inte kan gå igen hela min hemsida på en timme för den stoppar trafiken, ska försöka hitta ett bättre altenativ, för jag vill inte ta bort mina bilder, det är ju det som gör hemsidan tycker jag biggrin.gif .
Mysko
En bild på min goa Qussi.
Virriz
Lewis bland nyplanterade rosorna...



Grönberg
Vår katt Bosse, i uterummet drickande vatten ur en skål med flytande stearinljus smile.gif
yla
[attachment=21254:doubbleee.jpg]
en vårbild men lite sent
katter kan konsten att posera tillomed i rörelse
här e vi på promenad i skogen
Mysko
Qussi gäspar
Lotus bakifrån och framifrån.
Lotus i trädet.

(edit stavfel)
Wilmer
*putt* Jag vill se flera kattbilder whistling.gif
DragonLady
Ok.. då kommer här min ena pälsfabrik... wub.gif happy.gif
Wilmer
En sådan näpen katt wub.gif
Pia L
Min lilla Tess första byte, gissa om hon var stolt sen giggle.gif


storviltsjägaren 1.JPG


storviltsjägaren 2.JPG


storviltsjägaren 3.JPG

DragonLady
Fin hon är wub.gif
pejori
Snacka om trångt... Stor och liten i samma fotölj...
[attachment=23168:Bild005.jpg]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon