Full version: Dagens kattbild
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
sqrulan
CITAT (inglan @ 13-01-2008, 12:48) *

Våran ståtliga Morris
Numera kallad SIR Morris! En såå ståtlig och lite reserverad (högdragen? tongue.gif ) herre!

Marwin
Också ståtlig men framför allt gosig, och kärvänlig!
Båda helt underbara katter! biggrin.gif

hälsningar Inglan

wub.gif Åh,vilka vackra kattor du har,helt enkelt underbara!Hälsa dom det! yes.gif
MariaS
CITAT (Fenja @ 14-01-2008, 23:48) *
Härliga bilder! Har Devon Rex någon sorts förkärlek för pappaersmassa i toarulleform? biggrin.gif biggrin.gif Våran Maxi brukar samla ihop alla kattleksakerna på ett hemligt ställe, man hittar dem när man städar!
Mvh
Fenja

Ja min erfarenhet är väl att Devons samlar på allt som en katt klarar av att bära/släpa. Eller vad sägs om det här:

Husses filt och mattes duntoffla i samma lyft. Och inte var han skyldig heller som ni ser...

Som fotnot kan det ju sägas, att det är aldrig en tråkig stund med rexar i huset. Har tom hittat kuddar instoppade i bokhyllan bakom fotopärmarna, lagombäddade! Fast egentligen skulle man ju kunna lära dem att samla ihop sina leksaker också, för de ligger då och dräller överallt!
Fenja
Underbart! biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Mvh
Fenja
MariaS
Det enda jag inte lyckats fånga på bild ännu, är när Prinsen sitter som en surikat(t) och viftar med framtassarna för att tigga mat eller kel. Men numera bär jag med mig kameran överallt, så kanske...
Kathy
CITAT (MariaS @ 14-01-2008, 23:54) *
Ja min erfarenhet är väl att Devons samlar på allt som en katt klarar av att bära/släpa. Eller vad sägs om det här:

Husses filt och mattes duntoffla i samma lyft. Och inte var han skyldig heller som ni ser......//....



Vilken liten buse! wub.gif wub.gif
Blomstertanten
Alltså ska jag vara glad att Bonnie än så länge (eller vad jag vet) mest samlar på pennor och hårsnoddar. tongue.gif
En och annan enkrona har slunkit med också , men just nu är nog samlingen av plugg ganska stor (för jag har då inga när jag ska sätta upp saker på väggarna i mitt nya sovrum sleep.gif )
Men man undrar onekligen var hon gömmer sakerna g.gif
Azola
CITAT (MariaS @ 14-01-2008, 23:54) *
Ja min erfarenhet är väl att Devons samlar på allt som en katt klarar av att bära/släpa. Eller vad sägs om det här:

Husses filt och mattes duntoffla i samma lyft. Och inte var han skyldig heller som ni ser...

Som fotnot kan det ju sägas, att det är aldrig en tråkig stund med rexar i huset. Har tom hittat kuddar instoppade i bokhyllan bakom fotopärmarna, lagombäddade! Fast egentligen skulle man ju kunna lära dem att samla ihop sina leksaker också, för de ligger då och dräller överallt!


Hi hi, de är ju alldeles underbara dessa Devons som hamstrar både pläd, tofflor och även en Cheva 59:a, en Olds 58? och en otroligt grym Chrysler 60:a ?
Nu får jag börja träna kissen här hemma att apportera detsamma!! whistling.gif
MariaS
CITAT (Azola @ 15-01-2008, 08:58) *
Hi hi, de är ju alldeles underbara dessa Devons som hamstrar både pläd, tofflor och även en Cheva 59:a, en Olds 58? och en otroligt grym Chrysler 60:a ?
Nu får jag börja träna kissen här hemma att apportera detsamma!! whistling.gif


Här har nog bilsamlandet pågått en längre tid. blush.gif Fast jag är imponerad av dina bilkunskaper. Det är inte ofta någon kan identifiera bilar ur flera concerner... och med årtal också tummenupp.gif
MariaS
Idag blir det kort på en avancerad sovställning. Tänk att kattungar kan somna hur som helst.

[attachment=11688:P1150001.JPG]
Fenja
Han är helt underbar Maria! wub.gif wub.gif Ska du hålla på och visa sådana här bilder så slutar det väl med att jag blir tvungen att skaffa en egen Devonbäbbe biggrin.gif
Mvh
Fenja
MariaS
CITAT (Fenja @ 15-01-2008, 14:13) *
Han är helt underbar Maria! wub.gif wub.gif Ska du hålla på och visa sådana här bilder så slutar det väl med att jag blir tvungen att skaffa en egen Devonbäbbe biggrin.gif
Mvh
Fenja


Visst. Välkommen i gänget angel_not.gif
MariaS
Chippen kommenterar dagen: Det gäller att ha full koll på läget, när matte bara sitter och babblar här på Odla.
[attachment=11752:Full_koll.jpg][attachment=11753:Full_koll_ner.jpg]

Kolla nu missade hon den där attans flugan i alla fall...
[attachment=11754:Full_koll_upp.jpg]
Kathy
CITAT (MariaS @ 16-01-2008, 19:54) *
Kolla nu missade hon den där attans flugan i alla fall...
[attachment=11754:Full_koll_upp.jpg]


Attans då....matte störde koncentrationen... giggle.gif
Fenja
Chippen är helt underbar!! wub.gif wub.gif
Mvh
Fenja
Wilmer
Devonkatter verkar ju vara helt urhärliga! (Om man gillar okynne). Suck. wub.gif

WIlma
Kathy



MariaS
CITAT (Kathy @ 17-01-2008, 12:20) *



Är detta månne uppladning inför utställningen? De behöver ju vara ordentligt utvilade så de kan charma domaren... whistling.gif
Kathy
CITAT (MariaS @ 17-01-2008, 12:22) *
Är detta månne uppladning inför utställningen? De behöver ju vara ordentligt utvilade så de kan charma domaren... whistling.gif


laugh.gif
Vette sjutton vad det är, men trötta är de. Likaså bra att de sover så mycket som möjligt nu för sen blir det full fart.
MariaS
Nu tror jag att jag vet vart allt hamstrat papper tar vägen. Bomaterial?...
[attachment=11788:P1170001.JPG]
Kathy
CITAT (MariaS @ 17-01-2008, 16:14) *
Nu tror jag att jag vet vart allt hamstrat papper tar vägen. Bomaterial?...


Näää...stackarn. wub.gif Han får fixa eget liggunderlag.
Fenja
giggle.gif tongue.gif Han är la för go den!! biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Mvh
Fenja
Blomstertanten
CITAT (MariaS @ 17-01-2008, 16:14) *
Nu tror jag att jag vet vart allt hamstrat papper tar vägen. Bomaterial?...
[attachment=11788:P1170001.JPG]

Stackarn fryser ju ! sleep.gif
Sticka honom en varm o gosig tröja och ge honom en hängmatta
tongue.gif sen kanske du får ha toapappret ifred.
Blomstertanten
[attachment=12011:Bonnie_solar.jpg]

Om inte solen lyser så får man ordna det på annat vis ! idea.gif

[attachment=12012:Stör_int...olningen.jpg]

Kan man inte ens få sola ifred utan att matte ska komma springande med den där irriterande kameran ! sleep.gif angry.gif
Fenja
giggle.gif Lika knasig som matte biggrin.gif
Mvh
Fenja
MariaS
Men blomstertanten, har du inget kattsolarium?
Blomstertanten
CITAT (MariaS @ 22-01-2008, 14:41) *
Men blomstertanten, har du inget kattsolarium?

Jo , nu har jag ! laugh.gif
Azola
Härlig bild B-tanten giggle.gif .. tänk att din kisse har förstått det här med gratis solterapi.
Kathy
CITAT (Blomstertanten @ 22-01-2008, 13:23) *
[attachment=12011:Bonnie_solar.jpg]

Om inte solen lyser så får man ordna det på annat vis ! idea.gif


Varmt och myyysigt juu... wub.gif
sqrulan
Det är så roligt att titta på era gulliga kattor och alla små hyss som dom hittar på.
Här kommer bilder på min lilla älskling.


Min pussgurka

Spanar på en fågel.

Om man skulle ta ett dopp?

Gymping och stretching,hej å hå.

Ohh,vad kallt om tassarna!

Nä nu går jag in,så de så!
GrönAnna
Mina katter har också ett eget solarium - ser ni hur Sigge njuter?

DSCN3702.JPG

Absoluta favoritplatsen här hemma, båda mina katter älskar att ligga där, fast Sigge har med ålderns rätt första tjing.

DSCN3701.JPG

edit: oj, ursäkta stora bilder, har inte riktigt kläm på hur det funkar med de "nya albumen".
Wilmer
Så mysigt, katter vet hur man ska njuta!
MariaS
Chippen belyser det där med skylten: "STÖR EJ" på ett mycke bra sätt!
[attachment=12267:BAktassar.jpg][attachment=12268:Tittut.jpg]
[attachment=12269:sover.jpg][attachment=12270:sover_fortfarande.jpg]
[attachment=12271:sover_nästan.jpg]

Denna bildserien tar faktisk hela fem minuter att åstadkomma, men sen
är han borta
Kathy
CITAT (MariaS @ 26-01-2008, 20:18) *
Chippen belyser det där med skylten: "STÖR EJ" på ett mycke bra sätt!
[attachment=12267:BAktassar.jpg]


Ja, verkligen. laugh.gif wub.gif wub.gif


skogstroll
ser ju jätteskönt ut, måste vara skönt att vara katt. Här är en bild på min sköldpadda o hittekatten. Hon är lite rädd för sköldpaddan giggle.gif

[attachment=12312:P1270039.JPG]
Kathy
CITAT (skogstroll @ 27-01-2008, 15:16) *
ser ju jätteskönt ut, måste vara skönt att vara katt. Här är en bild på min sköldpadda o hittekatten. Hon är lite rädd för sköldpaddan giggle.gif

[attachment=12312:P1270039.JPG]


Naaaaaaaaaaaawww...kissen då. wub.gif
Man kan inte vara nog så försiktig. wink.gif
MariaS
CITAT (skogstroll @ 27-01-2008, 15:16) *
ser ju jätteskönt ut, måste vara skönt att vara katt. Här är en bild på min sköldpadda o hittekatten. Hon är lite rädd för sköldpaddan giggle.gif

[attachment=12312:P1270039.JPG]

Stackars sköldpaddan då giggle.gif den kan ju inte ens visa vad den tycker...
sqrulan
giggle.gif
Blomstertanten
[attachment=12349:Bonnie_sitter_fint.jpg]

Åh, vad skönt att bara sitta här i lugn och ro
[attachment=12350:Vad_va_det_där.jpg]

Men vad är det som händer ?
[attachment=12353:vad_händer.jpg]
Aldrig får man lugn och ro

[attachment=12351:Måste_undersökas.jpg]
Det där måste undersökas

Jaha , som vanligt bara matte med sin förbaskade kamera !
Om hon i alla fall kunde stänga av blixten sleep.gif
Fenja
Bonny med de bleka ögonen... giggle.gif giggle.gif
Mvh
Fenja
Kathy
CITAT (Fenja @ 28-01-2008, 01:41) *
Bonny med de bleka ögonen... giggle.gif giggle.gif
Mvh
Fenja


*Hjälper på traven* giggle.gif

[attachment=12359:vad_händer.jpg]
Fenja
biggrin.gif laugh.gif tongue.gif wub.gif Kathy!!

Bakgrunden till att jag påtalar de bleka ögonen är att jag klagade på Blomstertanten om dem innan jag själv fick en katt med ett ljusblått och ett ljusgrönt öga... skitsvårt att fota med blixt och få det bra wink.gif (Men det erkänner jag aldrig!!)

Mvh
Fenja
Blomstertanten
CITAT (Fenja @ 28-01-2008, 10:59) *
biggrin.gif laugh.gif tongue.gif wub.gif Kathy!!

Bakgrunden till att jag påtalar de bleka ögonen är att jag klagade på Blomstertanten om dem innan jag själv fick en katt med ett ljusblått och ett ljusgrönt öga... skitsvårt att fota med blixt och få det bra wink.gif (Men det erkänner jag aldrig!!)

Mvh
Fenja

Nu erkände du ju precis !
Jag har kopierat och sparat ditt inlägg , så nu finns det bevis tongue.gif
Fenja
ninja.gif Hjälp, någon har kapat mitt användarnamn!
Mvh
Fenja
MariaS
Idag bjuder jag på två solbadande herrar.
[attachment=12791:P2040001.JPG]
Kathy
CITAT (MariaS @ 04-02-2008, 15:10) *
Idag bjuder jag på två solbadande herrar.
[attachment=12791:P2040001.JPG]


Åh, en kartong till oss, matte!
Hihi, Chippen har klätt upp sig med en märkvärdig min.
MariaS
Jo Chippen har nog fått klart för sig att det kommer att komma damer på besök framöver. Sen veterinären var här och skrev testikelintyget, har han satt näsan i vädret och sätter Prinsen på plats!
Wilmer
CITAT
testikelintyget,


Oj, läge för mobbing för Chippen fear.gif Hoppas han är snäll mot Prinsen (anar att han inte har intyg??).

Ps, vad i hela friden är ett testikel intyg?? DS
ängsvädd
CITAT (skogstroll @ 27-01-2008, 15:16) *
ser ju jätteskönt ut, måste vara skönt att vara katt. Här är en bild på min sköldpadda o hittekatten. Hon är lite rädd för sköldpaddan giggle.gif

[attachment=12312:P1270039.JPG]

Fin katt - och sköldpadda wub.gif Är du medlem på

sköldpaddsforumet
MariaS
CITAT (Wilmer @ 05-02-2008, 22:49) *
Oj, läge för mobbing för Chippen fear.gif Hoppas han är snäll mot Prinsen (anar att han inte har intyg??).

Ps, vad i hela friden är ett testikel intyg?? DS


Testikelintyget garanterar att kattens testiklar är i bästa form och sitter där de ska. Prinsen är kastrerad och ligger därmed under i poäng där.
MariaS
Om man börjar med att sitta på husses axel och spana på vad han gör.
[attachment=12946:Axelkatt2.jpg]
Sen blir man lite trött.... Då är det väl bara att gliiiida ner och soooovvvvvaaaa
[attachment=12947:Axelkatt_på_glid.jpg]

Chippen sover nu gott, efter att ha glidit hela vägen ner i husses knä istället.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon