Full version: Världens bästa katt
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15
Myosotis


"KLAPPA MIG! SE MIG! HALLÅÅÅÅÅ! HÄR ÄR JAG! HAR DU NÅN MAT TILL MIG? MEN KLAPPA MIG DÅ!!!"
Eva-Helene
Jag hade storfrämmande förra helgen. Hon heter Mysan och lever verkligen upp till sitt namn wub.gif Hon bor med min äldste son -- han hade en nattkörning och skulle vara borta mer än ett dygn, så då fick lilla fröken vara hos farmor. Första dagen tyckte hon att mina två katter var stora och otäcka, men efter en natt så var dom jätteroliga att busa med!
[attachment=27610:Mysan_nov___08.jpg]
Myosotis
Vad liten hon ser ut! Söt!
Eva-Helene
CITAT (Myosotis @ 23-11-2008, 21:31) *
Vad liten hon ser ut! Söt!

Mmmm och go är hon! Har precis fyllt 6 månader!
Myosotis
Idag har lillkissen blivit kastrerad. När han blivit sövd och jag drog ut honom ur transportburen för att ge honom ögondroppar och raka honom, upptäckte jag att han slutat andas. Vi fick ge syrgas och konstgjord anding ett bra tag, och jag började bli rätt så nervös. Men veterinären sa att hjärtat lät bra hela tiden, och till slut så kom andningen igång. Tydligen tål han inte sövningsmedlet så bra, men det kunde varit ett hjärtfel också, och då vet jag inte om han hade vaknat. Trots uppvakningssprutan var han sen vinglig och rätt så borta i många timmar till (åkte därifrån kanske ca. kl. 10, och han har bara nyss börjat gå rakt fram, kissat och fått lite mat). Jag har aldrig varit med om att en katt har varit så omtöcknad så länge!

Chamomille
CITAT (Myosotis @ 21-11-2008, 13:23) *


"KLAPPA MIG! SE MIG! HALLÅÅÅÅÅ! HÄR ÄR JAG! HAR DU NÅN MAT TILL MIG? MEN KLAPPA MIG DÅ!!!"

Precis i min smak yes.gif Trampar och trampar. Kurrar och kurrar wub.gif
Myosotis
Ja, visst är hon söt, särskilt med tanke på att hon var så skygg från början; men hon överdriver faktiskt lite. Dreglar, står på bakbenen, kastar sig i snön, vrålar, står i vägen... rolleyes.gif
DragonLady
CITAT (Myosotis @ 25-11-2008, 19:38) *
Idag har lillkissen blivit kastrerad. När han blivit sövd och jag drog ut honom ur transportburen för att ge honom ögondroppar och raka honom, upptäckte jag att han slutat andas. Vi fick ge syrgas och konstgjord anding ett bra tag, och jag började bli rätt så nervös. Men veterinären sa att hjärtat lät bra hela tiden, och till slut så kom andningen igång. Tydligen tål han inte sövningsmedlet så bra, men det kunde varit ett hjärtfel också, och då vet jag inte om han hade vaknat. Trots uppvakningssprutan var han sen vinglig och rätt så borta i många timmar till (åkte därifrån kanske ca. kl. 10, och han har bara nyss börjat gå rakt fram, kissat och fått lite mat). Jag har aldrig varit med om att en katt har varit så omtöcknad så länge!



fear.gif stackars pysseliten wub.gif

ja man vet aldrig med sövning.. riskfritt är det ju inte no.gif
Tapio
Halaj!

Här är min katt precis på väg nedåt i körsbärsträdet.


//T
Eva-Helene
CITAT (Tapio @ 29-11-2008, 18:41) *
Halaj!

Här är min katt precis på väg nedåt i körsbärsträdet.
//T

OJ! ohmy.gif Mycket har jag sett katter göra, men aldrig nån som klättrat ned med huvudet före! bravo.gif
Himla snygg kisse, btw wub.gif
Myosotis
Ja det var imponerande!
Tapio
Halaj!

Nej då.
Bilden är bara tagen i precis rätt millisekund.
Bråksekunden efter har hon tagit ett skutt mot marken.
Skulle hon klättra nedåt sakta fick hon nog vända på sina klor först.

Annars är hon en riktig klätterapa och klättrar uppför en husvägg utan problem.
Här, i bilderna nedan, ute i ett inte helt fågelbeståndsvänligt ärende.
Ibland krockar vår uppfattning om de små, gulliga katterna, och deras riktiga, rätta natur.

//T

teddi
En underbar katt var han ,Figge skogis som blev sjuk hos hans nya matte och fick lämna jordelivet, hoppas du har det bra rose.gif
Myosotis
Jättefin katt!
Myosotis
Titta vad stor den lille har blivit! Och fasligt nyfiken är han, ska hjälpa till med allting. Här hämtar vi ved.



Myosotis
Hihi... vad är det med vedkorgar? Hittade just den här bilden på min f.d. katt:



flinga100
Nej men, Myosotos, vilken bra bärhjälp du har! naughty.gif
inglan
Zigge, en av våra gosekatter! wub.gif


Zigge



Zigge

Chamomille
Den finaste är i alla fall denna...

[attachment=29294:Myosotis_katt.jpg]

wub.gif wub.gif

Snodd bild.......
embees
Detta är Mozart.
En helt vanlig skånsk bonnakatt med påbrå från Söderala i Hälsingland eftersom mamman kom därifrån.
Han hade ofta otur när han tänkte, speciellt när våra andra katter gick förbi honom, så han fick flytta till Blentarp strax utanför Sjöbo.

[attachment=29320:PICT0697.jpg][attachment=29319:PICT0694.jpg]
moorgrove.inc
Det e verkligen kul att se så många huskatter, dom fyller verligen sin plats hos sina ägare.
Själv har familjen en röd & vit liten (nästan 7kg) gosse, som samsas med 6 st (sex stycken) Burmakatter.
För tillfället finns det även 4 st burmaungar (7 veckor ).

Ha det gott alla kattälskare.

Titta gärna in på vår hemsida S*PascuumSilva's Burmauppfödning
DragonLady
Nu har Mäster lyckats få tag i en terrorist skata igen bravo.gif tummenupp.gif
Han är en listig och supersnabb mästerkatt som lyckas med denna bedrift om och om igen, han tar inga andra fåglar utan bara skator som jag tror han ogillar MYCKET devil.gif eftersom de terroriserar alla i sin omgivning.
Nu hade skatorna en längre tid tagit frömatningsplatsen i besiktning så inga andra fåglar kunde komma i närheten och få sig lite frö och Mäster såg väl sin chans igen eftersom de blir mycket kaxiga när de är många och då blir de oförsiktiga och kanske inte ser att det smitit in en ulv i fårakläder ( han e ju också svart o vit) giggle.gif
Myosotis
Skickligt gjort av kamouflagekatten. Men lik inomhus...? sick.gif
Eva-Helene
Mina två katter år, 6½ år gamla plus ena sonens "lille" Nex, 1½ år hade för en gångs skull en mysstund alla tillsammans wub.gif
Tyvärr har jag bara mobiltel-kamera, därav den dåliga bildkvalitén.
[attachment=29537:Tre_komp...jan.__09.JPG]
Chamomille
CITAT (Eva-Helene @ 15-01-2009, 16:23) *
Mina två katter år, 6½ år gamla plus ena sonens "lille" Nex, 1½ år hade för en gångs skull en mysstund alla tillsammans wub.gif
Tyvärr har jag bara mobiltel-kamera, därav den dåliga bildkvalitén.
[attachment=29537:Tre_komp...jan.__09.JPG]

Va gulligt wub.gif
MayaLisa
Min Nisse smiley_small_hug.gif
[attachment=29549:Kisse_p__loftet.jpg]
/Maya
Chamomille
CITAT (MayaLisa @ 15-01-2009, 20:11) *
Min Nisse smiley_small_hug.gif
[attachment=29549:Kisse_p__loftet.jpg]
/Maya

wub.gif
flinga100
CITAT (MayaLisa @ 15-01-2009, 20:11) *
Min Nisse smiley_small_hug.gif
[attachment=29549:Kisse_p__loftet.jpg]
/Maya


giggle.gif
Gurkan
Underbara bilder och kommentarer. Har tagit mig halva kvällen att kolla igenom hela tråden.

Här är min lilla Siri, Lillstrumpan, Långstrumpan eller bara Strumpan ... kär katt har många namn. wub.gif

"Husse ! Stoppa in en pinne till i kaminen vet'ja !!"

[attachment=29642:P1300002.JPG]
Christina i Taxinge~
Tack Gurkan för att du lyfte upp denna tråd!
Jag älskar katter och särskilt förstås den mest närstående, min egen Majsan!
wub.gif


[attachment=29651:3.jpg]


Sen vill jag också visa bild på Krokus, dotterns katt.
Han har fått sitt namn av att svansen växer i 90 graders vinkel från kroppen - minst sagt krokig alltså!
Dessutom är han blind sen födseln.
Och så sööööööööt!
wub.gif


[attachment=29649:krokus__2_.JPG]
Myosotis
Hur klarar sig den söta blinda katten?
Christina i Taxinge~
Krokus är förstås innekatt, men där klarar han sig bra!
Han bor tillsammans med två dobermann och de funkar fint ihop wub.gif

De leker med varandra! jodå........

Här kramas de!


[attachment=29653:1_23okt_085.jpg]


Han äter, busar, gömmer sig, går på lådan och gör sånt som alla katter gör.....och ibland trampar han fel eller går rakt in i väggen. Men det är "no big deal" smile.gif





flinga100
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 17-01-2009, 21:29) *
Krokus är förstås innekatt, men där klarar han sig bra!
Han bor tillsammans med två dobermann och de funkar fint ihop wub.gif

De leker med varandra! jodå........

Här kramas de!
[attachment=29653:1_23okt_085.jpg]
Han äter, busar, gömmer sig, går på lådan och gör sånt som alla katter gör.....och ibland trampar han fel eller går rakt in i väggen. Men det är "no big deal" smile.gif


OJ så sött! Och vilken härlig historia, den lilla blinda katten och två stora hundar. blush.gif wub.gif
DragonLady
Lilla pyssen wub.gif wub.gif
Christina i Taxinge~
Ja, de är ett härligt gäng som kamperar ihop! wub.gif


Krokus säger "kom igen bara din stora lufs!"

[attachment=29679:11_9okt_109.jpg]


"OK, pysen - passa dig nu!"

[attachment=29680:1_9okt_054.jpg]


"Äsch, biter du mig i benet så hugger jag dig i strupen!!"

[attachment=29681:1_9okt_061.jpg]


"Nu vilar vi en stund!"


[attachment=29682:1_15nov_018.jpg]




pimpim
Så härliga bilder på krokus och vovven. Vi har 3 hundar och 4 katter och det är så kul när de leker och myser ihop.
Myosotis
CITAT (Myosotis @ 05-03-2008, 15:18) *
... ska snart lägga in kattungebilder, så fort jag orkar...

Hrm, "snart"....

Men nu så. Förra hösten ringde alltså min kompis till mig och sa att hennes katt hade blivit överkörd. De fem ungarna var ca. 4 dagar gamla och hade varit utan mat hela dagen. Kompisens man ville slå ihjäl dem, men barnen protesterade. Eftersom de har så mycket ändå (hundar, katter, 4 barn, jobb...) erbjöd jag mig att hjälpa till. Det var ju kväll så klart och djurkliniken stängd, men eftersom jag känner dem kunde jag ringa och assistenten kom och låste upp så jag kunde få mjölkersättning. Alla ungarna klarade sig, men det var jobbigt, man fick inte sova så mycket i sträck...
Det var tre röda hannar och två sköldpaddor. Kompisen behöll två, och de andra fick bra hem de också. Tigger som jag visat bild på tidigare omkom som sagt i en tragisk olyckshändelse, kompisens lille son stängde in honom i tvättmaskinen, och när de äntligen hittade katten efter flera timmars letande var den död. crying.gif

Här är i alla fall hans syster Gumman. Visst känner man doften av kattunge när man tittar på bilden?




Krolliljan
wub.gif wub.gif Men vilken underbar bild
Myosotis



Motti
Jag har ju världens bästa katt !ingen annan whistling.gif tyvär kan jag inte lägga in någon bild på honom än,har nämligen inte lärt mig förminska bilderna än och de jag har är för stora confused.gif ska be sonen om hjälp mig med det.Har haft min katt i sju år och han är helttastisk på alla vis utom att han inte gillar när det är en massa folk här!han är bara mattes katt och ingen annans.
Underbart att se alla vackra katter här !jag tittar in då och då för att kolla.Det som fasinerar mig är hur olika alla katter är till utsende och färg teckning osv,vilken mångfald det finns yahoo.gif

Mvh Motti
Myosotis


Så här små var de när jag fick dem.










Ingrid Zon3
Gode tid så söta! Härligt att höra att det gick bra för dem trots allt.

(Jag tror jag ska skaffa en scanner så att jag kan lägga upp bilder på mina när de var små. Hade bara analogkamera då.))
Myosotis
CITAT (Ingrid Zon3 @ 01-02-2009, 17:17) *
Gode tid så söta! Härligt att höra att det gick bra för dem trots allt.

(Jag tror jag ska skaffa en scanner så att jag kan lägga upp bilder på mina när de var små. Hade bara analogkamera då.))

Ja, gör det! Eller du kanske kan låna en.









Myosotis








Red Top
wub.gif Jag får kattsug i hjärtat wub.gif

Vem har bitit av svansen på sköldpaddan? Eller är det medfött?
Myosotis
Nog för att jag kände för att bita svansen av henne ibland, hon kunde vara rätt jobbig, men det är faktiskt bara som det ser ut på bilden, hon svänger med svansen. Den var helt normal.
Myosotis
Idag fick jag avliva min katt. På de 8 år jag haft henne har hon aldrig ens fräst, morrat eller slagit med tassen, aldrig någonsin. Hon visste inte vad aggressivitet var. Jag t.o.m. vaccinerade henne själv för att hon skulle slippa åka bil. Det var aldrig några problem att ge medicin i munnen, hålla fast henne eller ta fästingar. Hon kunde vara mycket rädd och liksom krypa ihop, men aldrig försvara sig. I lördags blev hon galen, flög skrikande på mig utan anledning och bet mig så illa i handen att jag fick opereras. Nu idag var jag äntligen hemma och kunde ta henne till veterinären som sa att avlivning var enda alternativet. För mig hade hon kunnat gå här, man hade bara undvikit att klappa henne, men hon mådde inte bra själv. Det kan veterinären bedöma bäst. Så hon fick somna in, minst nio år gammal. Fast hon kan lika gärna ha varit 20, hon kanske var senil eller nåt. Nu när jag tänker tillbaka kanske de små förändringarna i hennes beteende berodde på att hon inte mådde bra.




Aqvakul
Så sorgligt att behöva avliva ett djur - fast man vet att det är rätt... trostar.gif kompiskram.gif
Red Top
Känner med dig trostar.gif smiley_small_hug.gif
MariaS
CITAT (Myosotis @ 04-03-2009, 22:15) *
Idag fick jag avliva min katt. På de 8 år jag haft henne har hon aldrig ens fräst, morrat eller slagit med tassen, aldrig någonsin. Hon visste inte vad aggressivitet var. Jag t.o.m. vaccinerade henne själv för att hon skulle slippa åka bil. Det var aldrig några problem att ge medicin i munnen, hålla fast henne eller ta fästingar. Hon kunde vara mycket rädd och liksom krypa ihop, men aldrig försvara sig. I lördags blev hon galen, flög skrikande på mig utan anledning och bet mig så illa i handen att jag fick opereras. Nu idag var jag äntligen hemma och kunde ta henne till veterinären som sa att avlivning var enda alternativet. För mig hade hon kunnat gå här, man hade bara undvikit att klappa henne, men hon mådde inte bra själv. Det kan veterinären bedöma bäst. Så hon fick somna in, minst nio år gammal. Fast hon kan lika gärna ha varit 20, hon kanske var senil eller nåt. Nu när jag tänker tillbaka kanske de små förändringarna i hennes beteende berodde på att hon inte mådde bra.


Någonting måste ha varit fel på henne när hon gjorde sådär utan anledning. Hon måste ju själv ha mått fruktansvärt dåligt för att göra en sån här sak. Du gjorde helt rätt för hennes skull!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon