Full version: Världens bästa katt
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15
omk
Kolla ögonen på ett av mina små gryn, Mollis !!
EXAKT samma färg som grönskan runtom !!

skånepåg
Jag vill med leka biggrin.gif
Myosotis
Det har varit mycket kycklingbilder nu men katterna vill också vara med på bild!

Så här sött sov de tillsammans tidigare i somras:






Jubbe063
Dante, Orientalisk korthår, blå spotted.

Morris, brunspotted halvsiames.
Meriona
Myo, vad är vad på den röda katten, på första bilden har han inget huvud! ohmy.gif Sötnosar! wub.gif

Jubbe, det var ovanliga raser! Men fina! biggrin.gif
Myosotis
De ligger ju i samma ställning, bara jag som har smygit mig runt, så vi får hoppas att huvudet sitter på ungefär samma ställe som på den andra bilden.

g.gif Eller ville du bara påpeka något om stora kirskålsblad?


CITAT (Jubbe063 @ 30-08-2011, 19:50) *
halvsiames

Jag såg en annons om en "halv siames" en gång -fear-.gif (det kan ha varit på skrivihop), stackars katt... Då är det bättre med en halvsiames yes.gif De är fina.
Skruttis
Myosotis, dina katter har verkligen kommit till katthimlen på jorden. yes.gif
Vad gulligt de sover ihop. wub.gif

Får en stor klump i halsen när jag läser om din tidigare katt som bara försvann.
Fy vad hemskt att inte få veta.... crying.gif trostar.gif
Myosotis
CITAT (Skruttis @ 31-08-2011, 15:10) *
Får en stor klump i halsen när jag läser om din tidigare katt som bara försvann.
Fy vad hemskt att inte få veta.... crying.gif trostar.gif

Den klumpen får jag OFTA. Alltså jag älskar naturligtvis mina nuvarande katter, men häromkvällen öppnade jag terrassdörren och där stod den rödrandige och såg alldeles grårandig ut i skymningsljuset, och jag trodde för ett litet litet ögonblick.... Fast jag känner honom så väl och vet att han har en annan kroppsform och ett annat rörelsemönster och är mycket tamare och lugnare än den försvunne, så egentligen visste jag ju att det var önsketänkande... -cry-.gif Det är inte klokt vad jag saknar honom. wub.gif
Skruttis
CITAT (Myosotis @ 31-08-2011, 19:40) *
Den klumpen får jag OFTA. Alltså jag älskar naturligtvis mina nuvarande katter, men häromkvällen öppnade jag terrassdörren och där stod den rödrandige och såg alldeles grårandig ut i skymningsljuset, och jag trodde för ett litet litet ögonblick.... Fast jag känner honom så väl och vet att han har en annan kroppsform och ett annat rörelsemönster och är mycket tamare och lugnare än den försvunne, så egentligen visste jag ju att det var önsketänkande... -cry-.gif Det är inte klokt vad jag saknar honom. wub.gif


Usch ja, jag förstår att det gör ont. no.gif
Förstår även att du fortfarande hoppas att han en dag dyker upp igen.
Vi håller både tummar och tassar här, för att det ska ske.
Jag är glad att du har två missar nu, som kan lindra saknaden lite. trostar.gif
Myosotis
CITAT (Skruttis @ 01-09-2011, 14:33) *
Vi håller både tummar och tassar här, för att det ska ske.

thanks.gif Även om det är väldigt orealistiskt så kan jag inte låta bli att hoppas...
skånepåg
=)
Biggan_
CITAT (Myosotis @ 30-08-2011, 19:15) *
Det har varit mycket kycklingbilder nu men katterna vill också vara med på bild!

Så här sött sov de tillsammans tidigare i somras:





Åhhh, vilka kompisar! wub.gif Är det två hankatter du har?

Mina två honkatter accepterar varandra, men det är inte mer heller.
Krolliljan
Så goa katter ni har. Själv är jag allergisk men äääälskar katter. Som tur är har alla grannarna katter så vi har fullt upp av dem i trädgården. Kan det var kantnepetan. naughty.gif

Myosotis
CITAT (Biggan_ @ 02-09-2011, 23:53) *
Åhhh, vilka kompisar! wub.gif Är det två hankatter du har?

Mina två honkatter accepterar varandra, men det är inte mer heller.

Jag visste att jag hade glömt att svara på en fråga nånstans. Ja, det är hankatter och de träffades när de redan var vuxna. Verkligen underbart att se dem ihop, de gör allt tillsammans, sover ihop och tvättar varandra.
omk
CITAT (Biggan_ @ 02-09-2011, 23:53) *
Mina två honkatter accepterar varandra, men det är inte mer heller.

Jag har 4 tjejer och de är precis likadana som dina två. Acceptans, javisst, men minst 1 meters avstånd vid vila och kanske 30-50 cm vid matdags.
De ligger ALDRIG ihop, knappt i samma rum, MEN jag har faktiskt hittat alla 4 i samma (dubbel)säng EN gång (på 6 år !!). Blev MYCKET förvånad !!
Biggan_
Hankatter kanske trivs bättre med varandra!
omk
CITAT (Biggan_ @ 08-09-2011, 00:26) *
Hankatter kanske trivs bättre med varandra!

Ja, kanske det ! happy.gif
Jag vet inte om Myosotis kisar är "riktiga" hanar längre, alltså kastrerade, men enligt min erfarenhet (har visserligen bara haft EN hankatt som kastrerades), så ändrar sig hankatter MYCKET mera i beteende än vad honkatter gör, när de steriliseras.
Vet inte om det stämmer, men det är MIN erfarenhet iaf.
skånepåg
Gullefissen =)
Myosotis
CITAT (omk @ 08-09-2011, 17:43) *
Ja, kanske det ! happy.gif
Jag vet inte om Myosotis kisar är "riktiga" hanar längre, alltså kastrerade, men enligt min erfarenhet (har visserligen bara haft EN hankatt som kastrerades), så ändrar sig hankatter MYCKET mera i beteende än vad honkatter gör, när de steriliseras.
Vet inte om det stämmer, men det är MIN erfarenhet iaf.

Ja, de är kastrerade. Det kan nog ligga mycket i det.
skånepåg
Kela mig =)
Myosotis
Igår när jag var ute och gick kom jag förbi en just nu tom sommarstuga i skogen, tror det är 600m härifrån. En svartvit katt gömde sig under en buske men när jag lockade för att se om det var min så kom han nästan ända fram till mig, det var min "vildkatt". Sen följde han efter mig hela vägen hem. Halvvägs stannade han och tittade in i skogen, och där kom den röde och följde efter han också. wub.gif
Meriona
CITAT (Myosotis @ 18-09-2011, 08:51) *
Igår när jag var ute och gick kom jag förbi en just nu tom sommarstuga i skogen, tror det är 600m härifrån. En svartvit katt gömde sig under en buske men när jag lockade för att se om det var min så kom han nästan ända fram till mig, det var min "vildkatt". Sen följde han efter mig hela vägen hem. Halvvägs stannade han och tittade in i skogen, och där kom den röde och följde efter han också. wub.gif

wub.gif Trygga glada katter!
skånepåg
Här sitter jag och spanar på dig =)
Meriona
Är det din fjäderboa som ligger bredvid missen, eller har du julpyntat redan? tongue.gif
Fiffig katt!:wub:
skånepåg
Nja nåt liknande en sån fast i glittrande matrial tongue.gif
Ska hänga upp en dag =/
Mollis
Här är en av mina små gummor

Meriona
Ojdå, räcker hon ut tungan åt oss? ohmy.gif

Vilken sötnos! wub.gif
Mollis
CITAT (Meriona @ 23-09-2011, 18:18) *
Ojdå, räcker hon ut tungan åt oss? ohmy.gif

Vilken sötnos! wub.gif



Hon tackar så mycket!
Skruttis
Mollis, du har en jättegullig liten gumma! yes.gif
Myosotis
Påminner ju lite om min f.d. katt wub.gif




Monarda
Gamle Bassen älskar att sova utomhus. Nu blir dagarna kortare och det gäller att ta vara på varje solstråle.

[attachment=65077:P9240236.jpg]
Meriona
Det var ett vackert ställe han valt. Är det Heliotrop (vild chansning)?
Så fin han är! wub.gif
Myosotis
Tyckte också det ser ut som heliotrop, men vilken jättestor i så fall! Katten var säkert hög av doften, var han svårväckt?
Monarda
Ja visst är det Heliotrop, nästan det sista som blommar i trädgården nu. Sorten heter Marine och är en gammal favorit. Fjärilarna uppskattar den och kanske Bassen gillar doften han med. Svårväckt är han förvisso men så är han också stendöv. Dom andra sinnena tycks fungera utmärkt och han gav oss en mus i present häromkvällen. Högljutt jamande kom han in genom kattluckan, men vi korkade människor som inte hade vett att uppskatta gåvan bar ut honom med mus och allt. Tre gånger upprepades den proceduren. Sen tyckte han att det inte var någon idé och knaprade i sig godsaken på trappan.

[attachment=65099:P6251256.jpg]
Myosotis
duh.gif Dumma människor som inte begriper hur gott det är med möss!

Tror nog att katter kan gilla vissa dofter, han världens bästa katt la sig alltid i scillorna och rullade runt och såg helt lycklig ut.
omk
Det ligger EN tidning på HELA bordet ... Skön soffa med mjuka kuddar. Relativt sköna stolar, men ... Var ligger man ???
Edit: wub.gif
Biggan_
Så sött! wub.gif
Mollis
CITAT (omk @ 26-09-2011, 20:38) *
Det ligger EN tidning på HELA bordet ... Skön soffa med mjuka kuddar. Relativt sköna stolar, men ... Var ligger man ???
Edit: wub.gif


Dom är för roliga med sina val av liggplatser, jättesött wub.gif
Skruttis
Vår mjuka lilla guldklimp sover gott i sista solstrålarna på altanen. wub.gif
Meriona
Åh så sött Skruttis! wub.gif
Är liggplatsen vald efter färgmatchning tro?
Skruttis
CITAT (Meriona @ 28-09-2011, 12:45) *
Åh så sött Skruttis! wub.gif
Är liggplatsen vald efter färgmatchning tro?


giggle.gif Det är nog det. Tittar man från lite längre håll, så syns han inte. Kamouflage. flirting.gif
skånepåg
Hej hej.
omk
Nåt låter spännande därborta ....
Myosotis





Biggan_
CITAT (Myosotis @ 06-10-2011, 15:32) *




Så söta! wub.gif
Myosotis
Vill se bilder på dina också!
anne-li i olofstorp
CITAT (Myosotis @ 06-10-2011, 15:32) *




Men Åhhhhh½! Tjuren Ferdinand!!! Underbart!!!!
Biggan_
CITAT (Myosotis @ 06-10-2011, 16:38) *
Vill se bilder på dina också!

Amanda och Filippa.


[attachment=65355:061_Amanda.jpg]

[attachment=65357:IMG_8257Amanda.jpg] [attachment=65356:Filippa.jpg]

[attachment=65359:IMG_9560_Filippa.jpg] [attachment=65360:IMG_9569...o_Amanda.jpg]
Meriona
Nämen så fina bilder allihop! wub.gif
Myosotis
CITAT (Biggan_ @ 06-10-2011, 21:25) *
Amanda och Filippa.

Jaa! smiley_small_hug.gif Snarkkatten giggle.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon