Full version: Världens bästa katt
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15
Bondbönan
Få ner halsbandet runt midjan var bra gjort! rolleyes.gif laugh.gif

Han hade fri tillgång på mat först, innan jag läste på hur mycket en femkiloskatt ska äta. Nu får han enligt tabell, men ser så otroligt olycklig ut när "frukosten" tagit slut!
Fri tillgång känns schysstare liksom.
Myosotis
Fast det är ju inte schysst mot katten att utsätta den för en hälsorisk. Tänk på hans hjärta så står du lättare ut med hans olyckliga blick. Du kan ju också skaffa en sån där boll som fylls med torrfoder som han måste rulla runt för att maten ska trilla ut. Då är han sysselsatt länge och har inte tid att se olycklig ut.
Myosotis

Kolla ansiktsuttrycket på nyväckt katt! rotfl.gif Man kunde tro att han är riktigt argsint fast han är så snäll.

Meriona
Ja det var värst vad han ser purken ut. wink.gif Varför ligger han i lådan?

Jag är kattvakt en vecka nu och de har inte fått gå ut på några dagar av säkerhetsskäl. GIssa om de missarna är sura nu. smile.gif Men det är bättre att de är inne när matte inte är hemma.
Myosotis
CITAT (Meriona @ 13-11-2010, 23:32) *
Varför ligger han i lådan?

Det berättade han inte. Tydligen är det skönt att sova på sandpapper. rolleyes.gif
Meriona
Sandpapper, jaha då är det inte så konstigt att han ser purken ut, han ville nog att du skulle bädda med nåt mjukare!
omk
Myosotis röde = MEGA angry.gif
Vilken min ! Vilken blick ! -fear-.gif

- JAG SOV !! DU har väckt MIG !!
- VARFÖR har DU väckt MIG ??
- Kan du GENAST förklara VARFÖR DU har väckt MIG ??

Underbar bild, Myosotis !
Myosotis
laugh.gif Ja stackars katt!! (Men jag var ju tvungen att kolla om han fortfarande levde, han sov så djupt så jag blev nästan rädd.)
Klint
[attachment=56505:S5030485.jpg][attachment=56504:S5030480.jpg]

Tilda här! Undrar om de glömmer bort all julståhej här iår? De här kulorna och girlanger å sånt är väldigt kul.Man har ju vart med så i värsta fall kanske jag klarar det själv!

edit:jag har inte gröna ögon det är matte som klantat sej med kameran
skogstroll
I morse såg kisse helt ihålig (hjärndöd) ut i blicken när husse åkte till jobbet, hon hade planerat en varm o go innedag igen tror jag... då hajade hon att onda matte skulle ta ut henne... Snön såg ut att bränna som glödande kol på hennes tassar. Nu har hon i alla fall fått ett isolerat ute-hus där hon kan ligga och gona sig tills husse är hemma igen.
Monarda
??? Varför får katten inte vara inne när husse är borta?
skånepåg
Min lilla älskling ^^
skånepåg
Nomnom.
Myosotis
Vad stor hon har blivit! Hur gammal är hon nu?
Myosotis
CITAT (Klint @ 25-11-2010, 11:59) *
Tilda här! Undrar om de glömmer bort all julståhej här iår? De här kulorna och girlanger å sånt är väldigt kul.Man har ju vart med så i värsta fall kanske jag klarar det själv!

Blev det Tilda som fick julpynta själv eller eller fick hon hjälp?





Meriona
Åh vad fin han är Myo! wub.gif Rejäl varm och go päls har naturen satt på honom. yes.gif
skånepåg
Jadu, hon blir nog ett år om ett par månader.
ingrid fuxwall
Xeras och min katt är busig och mjuk och har ibland väldigt vassa klor. Vill Ni titta på bilder så klicka på länken.

http://home-and-garden.webshots.com/photo/...095713317gCeVXS
Anki på Öland
Vilken söt katt Ingrid!
omk
Fina bilder, Ingrid ! Det är SÅ fint med närbilder !

Jag hittade även fotona på "Vild-djuret" som liten kattunge ... Sicken tyken, en !!!
"Du är större Xera, men jag har vassare klor ..." wub.gif
skånepåg
Älsklingen vill vara med överallt ^^
omk
Ingrid; såhär "fina" blir mina närbilder .... Suck ....
(Vad söt hon ÄR, Skånepåg =D)
skånepåg
wub.gif Hehe fasst hon e mest ivägen här uppe biggrin.gif Sen trillar hon ofta ner för hon brukar ligga över min högra arm (musarmen) ;D
Myosotis


En mjuk, solvarm och spinnande röd kudde...



Jag får låna den ibland men oftast är det den svartvite som använder kudden.
Ingela i Segersberg
wub.gif Så fina de är, Myosotis wub.gif
Anki på Öland
CITAT (Ingela i Segersberg @ 07-05-2011, 15:37) *
wub.gif Så fina de är, Myosotis wub.gif

Precis dom ord jag tänkte när jag såg bilden smile.gif lånar dina så slipper jag tjata om samma...
Skruttis
Vilken härlig bild Myosotis!
Det värmer i hjärtat att se dem så där. Underbart att de blev sådana vänner. wub.gif
Myosotis
Ja visst är det gulligt att de blev så goda vänner!


Kompistvätt

Meriona
Det är så sött att se att de putsar varann, det trodde jag inte att katter gjorde! wub.gif Tänk vilken fin present den röde fick när du tog hem vildkatten! yaay.gif
Myosotis
Ja, han är en mycket lugnare och gladare katt nu. Det finns tydligen katter som inte trivs som ensamkatt! Och den svartvite verkar trivas väldigt bra med livet här. Ibland när hönsen krånglar och myskankorna går mig på nerverna och den röde katten tjatar om mat hela dagen har jag tänkt att den svartvite, han är nöjd i alla fall. Han är en sån som bara kan ligga i solen och njuta av livet. Jag är så glad att jag hämtade hem honom wub.gif




"Jag är osynlig!"


Han duger som kudde han också.


För har man ingen kudde är det stor risk att man trillar av bänken...

Meriona
Jösses katter verkar kunna sova hur som helst. wub.gif Vilka fina bilder Myo, den med maskrosorna platsar ju i vilken väggkalender som helst!
skånepåg
Kelegrisen <3
Biggan_
CITAT (Myosotis @ 07-05-2011, 15:31) *


En mjuk, solvarm och spinnande röd kudde...



Jag får låna den ibland men oftast är det den svartvite som använder kudden.


Underbar bild och jättefina kissar! wub.gif
Myosotis
Så vuxen hon har blivit Skånepåg, hon ser inte alls barnslig ut längre helt plötsligt!
skånepåg
CITAT (Myosotis @ 18-05-2011, 08:02) *
Så vuxen hon har blivit Skånepåg, hon ser inte alls barnslig ut längre helt plötsligt!

Haha ja lite större har hon blevit, hon är väl lite över 1-år nu men fortfarande helt galen, haha biggrin.gif
omk
CITAT (skånepåg @ 18-05-2011, 10:33) *
Haha ja lite större har hon blevit, hon är väl lite över 1-år nu men fortfarande helt galen, haha biggrin.gif


giggle.gif Sådan husse, sådan katt ? naughty.gif whist.gif kiss.gif
Monarda
Hå, hå ja, ja. Här sitter man och kan inget annat, har blivit lite stel på sistone och hörseln är borta sedan ett tag. Men jag tog allt en mus häromnatten och matte blev jätteglad när jag kom in genom kattluckan med den fina presenten och la den på mattan i vardagsrummet. Nästa söndag ska det visst bli kalas för mig. Då fyller jag 20 bast och det lär vankas tårta med tonfisk och räkor och hela den tvåbenta släkten är bjuden.

[attachment=61054:P5280631.jpg]
Myosotis
Det var inte dåligt att fånga en mus fast man inte hör! bravo.gif
skånepåg
CITAT (omk @ 18-05-2011, 20:08) *
giggle.gif Sådan husse, sådan katt ? naughty.gif whist.gif kiss.gif

Haha så sant så ^^
Wilmer
CITAT (Monarda @ 28-05-2011, 23:00) *
Hå, hå ja, ja. Här sitter man och kan inget annat, har blivit lite stel på sistone och hörseln är borta sedan ett tag. Men jag tog allt en mus häromnatten och matte blev jätteglad när jag kom in genom kattluckan med den fina presenten och la den på mattan i vardagsrummet. Nästa söndag ska det visst bli kalas för mig. Då fyller jag 20 bast och det lär vankas tårta med tonfisk och räkor och hela den tvåbenta släkten är bjuden.

[attachment=61054:P5280631.jpg]

Grattis i förskott, du är en stilig herre! Kan tänka mig att matte blev glad över musen kompiskram.gif
skånepåg
Busen på nya upptåg ^^
kluringen
[attachment=61074:Spicy.jpg]
Spicy tre år
[attachment=61075:Amber.jpg]
Amber två år
skånepåg
CITAT (kluringen @ 29-05-2011, 18:34) *
[attachment=61074:Spicy.jpg]
Spicy tre år
[attachment=61075:Amber.jpg]
Amber två år

Oj är det en Bengal? De är så grymt fina biggrin.gif
kluringen
CITAT (skånepåg @ 29-05-2011, 18:40) *
Oj är det en Bengal? De är så grymt fina biggrin.gif

Ja, Spicy är en 8 kg tung kastrerad bengalpojke och Amber en 2,5 kg liten abessinierdam.
Här en bild på båda tillsamans.

[attachment=61084:b_da.jpg]

Alla katter är fina. Världen bästa katter är gammelkatterna som man har haft en relation till under många år.
skånepåg
CITAT (kluringen @ 29-05-2011, 20:56) *
Ja, Spicy är en 8 kg tung kastrerad bengalpojke och Amber en 2,5 kg liten abessinierdam.
Här en bild på båda tillsamans.

[attachment=61084:b_da.jpg]

Alla katter är fina. Världen bästa katter är gammelkatterna som man har haft en relation till under många år.

Visst gör man det, min katt och jag älskar varandra och ligger tillsammans i säng och soffa, vi har svårt att släppa varandra, jag kan tom. ligga i soffa och hon i sängen och jag ropar så kommer hon glatt skuttandes (ibland) ^^
kluringen
Alla mina världens bästa katter i ljust minne bevarade

Pityu 1959 försvunnen 1962 (bondkatt)
Micky 1964 försvunnen 1967 (bondkatt)
Micky 1968 - 1997 (bondkatt)
Moskis 1972 - 1988 (kolsvart bondkatt)
Dolores 1989 - 2003 (abessinier)
Franciska 1995 - 2004 (abessinier)
Emsi-Pemsi 1988 - 2006 (brittisk korthår)
Arshak 1990 - 2007 (abessinier)
Evita 1994 - 2008 (brittisk korthår)

Sorgen efter försvunna katter är värst. Man letar, hoppas och vill inte skaffa en ny ifall att den saknade katten kommer hem igen. En ny katt botar ingen sorg, men fyller ut tomheten. Man får aldrig veta vad som har hänt. Om Amber och Spicy får långa kattliv är de förmodligen mina sista katter. Måste väl inse att mitt eget liv inte varar för evigt. -cry-.gif

Får väl njuta så länge det varar. rolleyes.gif
skånepåg
Några bilder på min förra katt Molly som fick somna in i min famn =(
Myosotis
Så fina wub.gif Jag visste inte att bengaler är så stora, han är ju en halv tiger!

CITAT (kluringen @ 30-05-2011, 01:17) *
...Sorgen efter försvunna katter är värst. Man letar, hoppas och vill inte skaffa en ny ifall att den saknade katten kommer hem igen. En ny katt botar ingen sorg, men fyller ut tomheten. Man får aldrig veta vad som har hänt...

Det var bra skrivet, nu blev jag ledsen igen. Jag kan nästan önska ibland att jag hade hittat honom död istället. Jag älskar mina nuvarande katter, men han som tråden är tillägnad var Katten i mitt liv, jag tror aldrig att jag kommer att få en sådan relation till någon katt igen. Jag dagdrömmer ofta om att jag ska hitta honom, kanske någon som har tagit in honom och haft honom som innekatt alla dessa år, och hur han ska känna igen mig och hoppa upp i mitt knä som han brukade -cry-.gif




kluringen
Sorgen är priset för kärleken. Även kortvariga kärlekar lämnar spår. Den här skönheten träffade jag på en semesterresa på Malta hösten 2007. Där vimlar det att frilevande tamkatter som ingen äger.

[attachment=61090:maltakatten.jpg]

Jag blev utvald av den här kissen samma dag som vi flyttade in på hotellet. Hon följde kelsjukt efter mig vart jag än gick. Jag hade inte ens smörat in mig hos henne med henne mat, det skötte hotellpersonen om. Hon satt i mitt knä, och uppförde sig som om hon vore "min egen" katt. Mötte alltid upp uppenbart glad när vi återvände till hotellet efter diverse utflykter. Sista dagen var det som om hon visste att det var fråga om avsked. Jag trodde att mitt hjärta skulle brista. Tänker fortfarande på henne ibland och hoppas att hon har hittat en ny kärlek hos lokalbefolkningen, någon som inte är tvungen att överge henne.

Meriona
CITAT (kluringen @ 30-05-2011, 12:58) *
Sorgen är priset för kärleken. Även kortvariga kärlekar lämnar spår. ......



Även detta var fantastiskt klokt och vackert skrivet! tummenupp.gif

Så fina katter ni visar bilder på, det är inte klokt att det finns så många olika utseenden hos tamkatter. Och beteenden också för den delen. wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon