Full version: Världens bästa katt
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15
Christina i Taxinge~
Nämen Myosotis!!!!!!!!!!
Vilka fina bilder på två musketörer! biggrin.gif wub.gif
Är de kompisar nu?
Kommer även den svarta fram till dig?


Myosotis
Ja, de har varit bästa kompisar hela tiden, de gör allt tillsammans. wub.gif Ja, han kommer fram, men än så länge får jag bara klappa honom när han sitter och äter i mitt knä. Men det syns på bilden att han inte är rädd för mig. Jag hade inget mat utan bara pratade med dem.
Skön sovstil på den sista bilden, eller hur? Han sträckte inte bara på sig utan låg länge med utsträckt framben.
Meriona
De är så fina så det inte är klokt, på den första bilden ser det nästan ut som om R söker trygghet hos A. Vilka guldklimpar! wub.gif

Sovstilen, ja den är väl lite speciell.... laugh.gif
Ingrid Zon3
Precis så låg min helsvarta hankatt också ofta. Nu finns han inte längre, annat än i mitt huvud.

[attachment=49607:Msasi_m_...en_kompr.jpg]
Meriona
Det syns vem som ägde soffan, Ingrid. Så fin han var, förstår att du saknar honom! wub.gif
Myosotis





Hönstråden eller kattbildtråden? g.gif Får väl visa bilderna i båda. Katterna har fått för sig att den nya inhägnaden är tänkt som katt-tv. nono.gif
Katten maja
Han ser ut som det är en måltid som väntar laugh.gif , vilka fina höns och tupp för den svarta är det eller hur en riktig statsbo är jag smile.gif
Myosotis
Japp, den svarte är tuppen.
Biggan_
CITAT (Myosotis @ 11-05-2010, 08:42) *





Hönstråden eller kattbildtråden? g.gif Får väl visa bilderna i båda. Katterna har fått för sig att den nya inhägnaden är tänkt som katt-tv. nono.gif


Ser kissarna på "Livet i hönsgården"? Det verkar vara ett spännande program!
nybörjar1
Jättefina katter! Kul att tråden har hållt så länge.

Ska visa ett kort på min lilla buskisse. Datorn är hennes favorit! giggle.gif

[attachment=49884:agnes.jpg]
Myosotis
laugh.gif Vilken rolig grimas! Söt kisse wub.gif
Myosotis





Myosotis





PeterDeleter
Jösses vilken snygg katt!
Meriona
Nämen oj vilka mysiga bilder som kommit in här! wub.gif Undrar om det här är den bästa katt-tiden på året?
Ingela i Segersberg
Han är såå fin, Myosotis, där han ligger och njuter i vårsolen!
Snöflinga
CITAT (Myosotis @ 11-05-2010, 08:42) *



Hönstråden eller kattbildtråden? g.gif Får väl visa bilderna i båda. Katterna har fått för sig att den nya inhägnaden är tänkt som katt-tv. nono.gif


Fina bilder ... särskilt den understa, som fick mig att laugh.gif Perfekt rutanpassad så kissekatten ser ut att ha glasögon !
Monarda
Finns väl ingen som kan njuta som en katt. Här ligger vår gamle Basse och gottar sig i solen.
Om några dagar fyller han 19 år. Tyvärr har han blivit lite döv på sistone, men still going strong.

[attachment=50413:P1010428.jpg]
Christina i Taxinge~
CITAT (Monarda @ 26-05-2010, 21:58) *
Finns väl ingen som kan njuta som en katt. Här ligger vår gamle Basse och gottar sig i solen.
Om några dagar fyller han 19 år. Tyvärr har han blivit lite döv på sistone, men still going strong.

[attachment=50413:P1010428.jpg]




19 år!!??!!

wub.gif Så underbart att få ha katten så länge! wub.gif



Myosotis
Underbart! 19 år är ingen dålig ålder! Hoppas han får hänga med ett tag till, jag kände en katt som blev 22.

CITAT (Snöflinga @ 26-05-2010, 21:56) *
Perfekt rutanpassad så kissekatten ser ut att ha glasögon !

biggrin.gif

CITAT (Meriona @ 26-05-2010, 21:24) *
Undrar om det här är den bästa katt-tiden på året?

Det kan det nog vara, de njuter av solen och är proppmätta hela tiden eftersom det kryllar av möss i år.
Myosotis





Meriona
Herr föredetta-vildkatt ser riktigt mallig ut på sista bilden vet jag! smile.gif

Christina i Taxinge~
....å vilka fotomodeller de är! biggrin.gif
Bägge skulle göra sig utmärkt som representanter för "nån god kattmat"!

(Den enda reklamen jag alltid tittar på är den som innehåller katter! tongue.gif )
nizmo0
Jätte fina katter ni alla har smile.gif. Kunde inte hålla mig för att skicka in några bilder jag med.

Detta är Evo han är en 6år gammal hankatt. Har aldrig haft en katt som honom. Han sover hos en jämt både i soffan och i sängen. Han sitter bredvid en vid trädgårdsarbete. Han tycker även om att åka skottkärra till soprummet smile.gif. Sover vid tangentbordet när man surfar et.c biggrin.gif. Min sambo säger att jag värdesätter honom mer än henne biggrin.gif.







MVH:Peter
Ingela i Segersberg
Jättesöt! wub.gif
Meriona
Jag håller med Ingela, nizmo, en riktigt snygg katt du har! wub.gif
Monarda
Gamle Bassen fyller 19 år i dagarna och varma dagar vill han helst sova i skuggan under en vinbärsbuske. På nätterna är det dock hålligång som vanligt. Tyvärr har han tappat mycket av sin hörsel på sistone och lever väl lite farligt på grund av det. För oss är han världens bästa och mycket speciell. wub.gif

[attachment=50786:P6051210.jpg]
Myosotis
CITAT (nizmo0 @ 05-06-2010, 14:19) *

Jättevacker bild!!
Meriona
CITAT (Monarda @ 06-06-2010, 12:43) *
Gamle Bassen fyller 19 år i dagarna och varma dagar vill han helst sova i skuggan under en vinbärsbuske. På nätterna är det dock hålligång som vanligt. Tyvärr har han tappat mycket av sin hörsel på sistone och lever väl lite farligt på grund av det. För oss är han världens bästa och mycket speciell. wub.gif

[attachment=50786:P6051210.jpg]

19 år - wow! Tänk vad han har upplevt! smiley_small_hug.gif
Myosotis




Goda vänners katt har fått en unge "av misstag".

sqrulan
giggle.gif Vilka härliga bilder, jag fick mej ett gott skratt! Då en katt litar på en så vet man att man har en vän för livet!
19 år??? Wow! Min gammel katt är nu ca: 16 år. Jag har tappat räkningen!
Jag räddade honom från en samlare. Jag åkte dit för att hämta en norsk skogis men hittade en liten svart varelse som gömde sig: se mej inte...jag finns inte, han var livrädd! crying.gif Jag tog med honom hem och han är frisk och fin än i dag.
Polis och djurskydd for dit nån dag senare och avlivade dom som var kvar! -cry-.gif
Det var inte mitt fel för jag anmälde inget.
Så kan det bli. sad.gif
silos
CITAT (Myosotis @ 01-06-2010, 17:15) *




Oerhört vackra katter!

Bara så underbara bilder på katter,nu måste jag kolla genom alla bilderna!

CITAT (Myosotis @ 11-05-2010, 08:42) *



Hönstråden eller kattbildtråden? g.gif Får väl visa bilderna i båda. Katterna har fått för sig att den nya inhägnaden är tänkt som katt-tv. nono.gif


Myosotis!
Får jag kopiera bilden av din katt och visa på min Facebook sida.Jag har en vän som älskar katter..förresten alla djur!

CITAT (nybörjar1 @ 11-05-2010, 12:20) *
Jättefina katter! Kul att tråden har hållt så länge.

Ska visa ett kort på min lilla buskisse. Datorn är hennes favorit! giggle.gif

[attachment=49884:agnes.jpg]


Underbar bild!
Myosotis
CITAT (silos @ 02-08-2010, 12:28) *
Myosotis!
Får jag kopiera bilden av din katt och visa på min Facebook sida.

Ja det får du väl bara ingen snor den och säger att det är h*n som fotat. Jag har hört att man på något sätt förlorar rätten till sina bilder när de visas på facebook, men så kan det väl inte vara?
Mollis
Jag kollade igenom mina kattungebilder och blev så glad, när jag t ex skulle vänja dom vid annan mat än mammas mjölk så blev det lätt kladdigt under fötterna så disktrasa under var perfekt. Gud vilken underbar tid det var!



Myosotis
wub.gif
Pia L
Min lilla halvskogishona Tesslan har nu blivit dryga två år och har en kull hemma med 6 veckorsbebisar, sött värre, men här är en bild på moderskapet.
Fenja
CITAT (Pia L @ 06-08-2010, 20:19) *
Min lilla halvskogishona Tesslan har nu blivit dryga två år och har en kull hemma med 6 veckorsbebisar, sött värre, men här är en bild på moderskapet.


Visa genast kattbäbbarna också! bravo.gif Riktigt vacker mammakatt.
Mvh
Fenja
Pia L
Visst är hon rätt lik Gisela?? ;-) kattbebbar komma pronto

det bidde inte så pronto som jag trodde, jag får meddelanden om att filen är för stor......men det har ju gått med alla andra bilderna som jag har lagt i forumet :-(
Fenja: Jag kan skicka dom till dig om du vill
Fenja
Ja tack, vore kul att se!
Mvh
Fenja
Anki på Öland
Vi då.... får inte vi se gullungarna..... Förminska bildertna så du kan sätta in dom!!
Anki
Pia L
Anki: Jag har gjort det men jag får ändå inte in dom så om Fenja är gullig så lägger hon kanske in dom åt mig ;-)
Fenja
Jag min datorimbecill får bara till dem som små kopior, men här kommer de! (hoppas jag) Här kommer PiaLs kattungar.







Mvh
Fenja
Pia L
Tack snälla Fenja för hjälpen!! :-)
Anki på Öland
Jisses så söta!!
Anki
omk
Åh, den lille sköldpaddan på översta bilden ... VILL HA !!! Så j-drans söt !!
Myosotis
Idag är det ett år sen min lilla vildkatt kom hem till mig. wub.gif Han har blivit mycket tuffare, jag är så stolt över hans framsteg, så duktig och modig!
Meriona
Åh då är det födelsedagskalas idag då!
Grattis A! wub.gif yaay.gif
skånepåg
Ny bild på lilla sötisen ^^
Meriona
Så himla söt hon är Skånepåg! Trots att bilden hamnat på sniskan. wub.gif
skånepåg
CITAT (Meriona @ 19-09-2010, 15:02) *
Så himla söt hon är Skånepåg! Trots att bilden hamnat på sniskan. wub.gif

Hehe bara testa min nya mobilkamera, sen e hon så kvick oxå så man får vara snabb att ta foto biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon