Full version: Världens bästa katt
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15
Skruttis
CITAT (Myosotis @ 08-12-2011, 13:59) *
trostar.gif


Tack snälla du! smiley_small_hug.gif
Jag hatar verkligen min kropp som gör så här. sad.gif
Myosotis
verkar jobbigt, ska du inte kastrera henne?

nu var jag lite långsam igen, jag menade Skånepåg förstås.

CITAT (Skruttis @ 08-12-2011, 17:20) *
Jag hatar verkligen min kropp som gör så här. sad.gif

Du kan väl testa om du tål någon allergivänlig kattras? Det hjälper ju inte så du kan ta hand om just denna katt, men det skulle väl vara en tröst att kunna ha någon katt?
skånepåg
Njae, vet inte, får se, hade varit kul med kattungar nån dag ^^
Biggan_
CITAT (skånepåg @ 08-12-2011, 19:03) *
Njae, vet inte, får se, hade varit kul med kattungar nån dag ^^


Världen är ju full med kattungar som behöver ett hem. Din kisse kommer att löpa två gånger om året och passar du inte henne då så blir det kanske 5-6 kattungar varje gång. Lugnare för både dej och kissen att sterilisera henne.
skånepåg
Hehe mjo, styvmamsen kommer i helgen som är veterinär så får se vad som händer efter löpet ^^
Biggan_
CITAT (skånepåg @ 08-12-2011, 21:50) *
Hehe mjo, styvmamsen kommer i helgen som är veterinär så får se vad som händer efter löpet ^^


Ok! smile.gif
Skruttis
CITAT (Myosotis @ 08-12-2011, 17:27) *
verkar jobbigt, ska du inte kastrera henne?

nu var jag lite långsam igen, jag menade Skånepåg förstås.


Du kan väl testa om du tål någon allergivänlig kattras? Det hjälper ju inte så du kan ta hand om just denna katt, men det skulle väl vara en tröst att kunna ha någon katt?
.

Vi har redan en katt, Måns, en korthårig.
Det är en hittekatt det också, som vi behållit (efter att ha tagit reda på hans bakgrund).
Jag har fått godkänt från min läkare att "gå på" en viss allergimedicin året runt, för att det ska fungera.
Vet inte om jag törs prova att ta hem en till. Blir allergin värre måste jag kanske lämna bort Måns, och det vill jag absolut inte. no.gif
Myosotis
CITAT (Skruttis @ 09-12-2011, 09:25) *
Blir allergin värre måste jag kanske lämna bort Måns, och det vill jag absolut inte. no.gif

Nej det hade ju varit hemskt!! trostar.gif
Mollis
Sitter och tittar på gamla bilder av mina katter och minns Mollis som var en så fin mamma åt 5 ungar, här kollar hon in när dom började äta fast föda. En av ungarna halkade alltid omkring så mycket så han fick en disktrasa under fötterna. Sen var det skönt att softa lite i sängen...

Monarda
Snart 20 år och mamma på nytt!

http://www.dt.se/bloggar/piasblogg?url=htt...iasblogg/#DTTop
Mollis
Vilken jättesöt liten Toddy wub.gif Verkar som att allt gått bra och man måste verkligen beundra mamman som orkar med ett litet yrväder, själv hade man nog bett att få RUT-avdrag för att orka sos.gif
Myosotis
[attachment=68792:RinatAtair.jpg]

[attachment=68794:streck.jpg]

[attachment=68793:g_hn.jpg]
Meriona
Det där radarparet upphör aldrig att förvåna! wub.gif wub.gif
Myosotis
Ja de är så söta ihop wub.gif Häromdagen när de just hade ätit såg jag hur de försvann bort på vägen tillsammans, gående bredvid varandra. Saknades bara en solnedgång och lite passande musik giggle.gif
Biggan_
CITAT (Myosotis @ 30-03-2012, 15:12) *
Ja de är så söta ihop wub.gif Häromdagen när de just hade ätit såg jag hur de försvann bort på vägen tillsammans, gående bredvid varandra. Saknades bara en solnedgång och lite passande musik giggle.gif

giggle.gif
Jag ser det faktiskt framför mej Myo!
Meriona
Jag också! wub.gif
Monarda
Myosotis, dina katter är för härliga! Önskar att min gamle Basse också ville ha en kompis. Men tyvärr, han är en ensamvarg.

[attachment=68855:PA100280.jpg]
Myosotis
Åh det var han som var 20 eller hur? Hur är det med honom?
Monarda
Han är lite stel i vänster höft men humöret är det inget fel på. Så snart vårsolen tittar fram blir han som ung på nytt, glömmer att han blir 21 till sommaren och sätter grannkattan på plats med bravur. Den lilla damen vill gärna vara på vår tomt men det gillas inte av farbror Basse.
Hon är långhårig och har tydligen fått en massa tovor under vintern så en dag hade saxen varit framme och det enda som var intakt var huvudet och svansen. Första gången Basse fick syn på henne efter den behandlingen kom han infarande som en kanonkula genom kattluckan och jag trodde minst att vargen stod utanför. Jag fick mig ett gott skratt för utanför stod lilla Siska i all sin glans med stort huvud och yvig svans men inte så mycket kvar där emellan.
Myosotis
rotfl.gif
merlin68
Det här var världens bästa katt, min vän och själsfrände. Han gick bort oktober 2005. Evigt älskad och för evigt saknad.
[attachment=68860:DSC_0072.JPG]
Myosotis
trostar.gif
omk
CITAT (Monarda @ 01-04-2012, 19:01) *
Önskar att min gamle Basse också ville ha en kompis. Men tyvärr, han är en ensamvarg.

Men han har ju dig, Monarda !! smile.gif
(Åhhh, vilken fin bild på farbror B !!)

Edit; merlin trostar.gif
Monarda
Och här har vi lilla Siska som skrämde slag på farbror B. Hon har upptäckt att det är varmt och gott i mitt växthus och att det faktiskt finns en hylla ledig som passar perfekt för en förmiddagslur. Visst är hon söt?

[attachment=69216:DSC_0768.jpg]

[attachment=69217:DSC_0762.jpg]
Myosotis
Ser ut som en porslinskatt biggrin.gif
Biggan_
CITAT (Monarda @ 01-04-2012, 19:49) *
Han är lite stel i vänster höft men humöret är det inget fel på. Så snart vårsolen tittar fram blir han som ung på nytt, glömmer att han blir 21 till sommaren och sätter grannkattan på plats med bravur. Den lilla damen vill gärna vara på vår tomt men det gillas inte av farbror Basse.
Hon är långhårig och har tydligen fått en massa tovor under vintern så en dag hade saxen varit framme och det enda som var intakt var huvudet och svansen. Första gången Basse fick syn på henne efter den behandlingen kom han infarande som en kanonkula genom kattluckan och jag trodde minst att vargen stod utanför. Jag fick mig ett gott skratt för utanför stod lilla Siska i all sin glans med stort huvud och yvig svans men inte så mycket kvar där emellan.


rotfl.gif Detta har jag missat! Tack för ett gott skratt!



Så söt! wub.gif Men du får ändra namnet på skylten till Siska!
omk
CITAT (Biggan_ @ 14-04-2012, 22:59) *
Men du får ändra namnet på skylten till Siska!

Ja, en "Siska was here" ! tummenupp.gif
Vacker kise ...

(Skriver om Kilroy i MT)
Myosotis
[attachment=69357:2.jpg]

Trångt och varmt wub.gif
Ingela i Segersberg
Vilken härlig bild, Myo! tummenupp.gif Dina katter är så mysiga! wub.gif
Skruttis
Myo, dina katter är ju helt underbara.
Det värmer verkligen att se att de blev sådana tajta vänner. wub.gif
Meriona
Men herrejösses hur får de plats! wub.gif wub.gif
Biggan_
CITAT (Myosotis @ 19-04-2012, 09:56) *
[attachment=69357:2.jpg]

Trångt och varmt wub.gif


Vilka polare! wub.gif
Myosotis


slap.gif Han är inte klok. rolleyes.gif

Ingela i Segersberg
a0a.gif Kattoalett?
Christina i Taxinge~
Men åååååå, Myosotis!!!
Är det den svarta katten som var vild förut?
Jag har inte varit inne på Odla på så länge så jag är helt ouppdaterad.....
Men vilka underbara bilder du lagt ut på dina fina katter!!! wub.gif


Och Monardas historia om när farbror Basse blev livrädd för lilla fröken Siska fick mig att brista ut i gapskratt!
rotfl.gif
Biggan_
CITAT (Myosotis @ 22-04-2012, 20:05) *


slap.gif Han är inte klok. rolleyes.gif

giggle.gif
Det gäller att känna in vilka platser som kan vara bra!
Skeppsråttan
CITAT (Myosotis @ 22-04-2012, 20:05) *
slap.gif Han är inte klok. rolleyes.gif


Nä, inte ett dugg! Det där kunde bli ett bra vykort! biggrin.gif

Katt på tillväxt.
Biggan_
CITAT (Skeppsråttan @ 25-04-2012, 22:04) *
Katt på tillväxt.

Den var bra! tummenupp.gif
Skruttis
De är för härliga dina katter Myosotis. Tack för att du delar med dig av de här stunderna. wub.gif
Jag är imponerad över att du lyckas få så många på bild.
Myosotis
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 22-04-2012, 22:45) *
Är det den svarta katten som var vild förut?

Ja, det är han. Han har inga planer på att bli någon knäkatt inom överskådlig framtid, men han är inte rädd längre och ser ut att trivas bra med livet. wub.gif
Myosotis



Myosotis
[attachment=69820:r1.jpg]

[attachment=69821:r2.jpg]

[attachment=69822:r3.jpg]

[attachment=69823:r4.jpg]

rotfl.gif
Lokan
wub.gif Vilken härlig gosing!! Det kan ju inte vara särskilt bekvämt giggle.gif
Ingela i Segersberg
giggle.gif wub.gif Vilken mysig katt du har, Myo!
Skeppsråttan
Men allvarligt! fear.gif Vilken stollig katt. biggrin.gif
Myosotis
CITAT (Skeppsråttan @ 09-05-2012, 21:29) *
Men allvarligt! fear.gif Vilken stollig katt. biggrin.gif

Ja, det sägs ju att röda katter är speciella. Jag börjar hålla med.

Jag tror inte jag kan plantera nåt i den där krukan i sommar, då blir han väl ledsen.
Biggan_
CITAT (Myosotis @ 09-05-2012, 20:29) *
[attachment=69820:r1.jpg]

[attachment=69821:r2.jpg]

[attachment=69822:r3.jpg]

[attachment=69823:r4.jpg]

rotfl.gif
rotfl.gif
Underbara bilder! wub.gif
Skeppsråttan
Den krukan får nog bara vara till för busfrö-kissar! wub.gif
omk
Myo; laugh.gif !!! "Får jag bara ner rumpan så SKA-RESTEN-FÅ-PLATS-OCKSÅ !!!"

Benny; syns att det är en hankatt rolleyes.gif (Svansen ...) Baktassarna wub.gif
Myosotis
Igår kväll kom ÄNTLIGEN min svartvite tillbaka efter att ha varit borta i ca. två veckor. [attachment=70038:5.gif] Jag trodde han var död eller nåt -fear-.gif han brukar inte försvinna så där (mer än den där gången i början), någon dag kan det bli, men nu var jag verkligen orolig sweatingbullets.gif Och den röde har varit såå olycklig, följt efter mig och gnällt hela tiden.

De håller på att gräva ner elledningen här, vet inte om det kan vara det som skrämt honom? Det kanske blev för mycket bullrande och gnisslande maskiner och främmande gubbar. Men i så fall blir han ju genast skrämd igen crying.gif för nu jobbar de igen efter 4 dagars tystnad. Han var här i morse i alla fall och jag proppade honom full med mat så att han förhoppningsvis inte orkar gå någonstans.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon