Full version: TRÄDGÅRDSSVAMMEL
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20
Milex
Här nere är det inte så kallt så skicka ner ditt växthus hit, Kerstin.
Så lovar jag att inte gnälla mer biggrin.gif
Fenja
Jag VILL INTE ha all snö som kommer nu!! Det RÄCKER!! OCH jag tänker GNÄLLA ända tills den försvinner laugh.gif laugh.gif tongue.gif
Mvh
Fenja
Tesa
Bättre att vi svär ve och förbannelse så det blir lite hett...så eländet smälter... mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif
Tesa
Jag jobbar väl på då...kom igen nu allihopa...


mad.gif $€\}%&#@&[ mad.gif $¤@/{?]xxx£# mad.gif €%&"@#£$¤#/]=%6 mad.gif
mulle
Ja men....
Jag som har svurit över vinter, snö och kyla i hela mitt liv har äntligen upptäckt det underbara i att i timtals traska i skogar där bara vilda djur har lämnat sina spår. Titta på snöns märkliga grafiska konstverk i träd och buskar och lyssna på alla olika knarrande läten.
Eller att gå på isarna då solen gassar och det är vindstilla och inte en människa syns eller hörs.
Eller att kämpa mot stormvindarna och snöyran på en havsstrand där vattnet morrar som ett urdjur under isen.
Mmmmm!
Mulle
Tesa
Men inte NU!! Det är mars i morgon...vårmånad..
Du har kunnat knata runt hela långa vintern ju...
Jag fortsätter...
mad.gif £#¤$%&/{(@#£ mad.gif mad.gif
mulle
laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Tesa
rolleyes.gif laugh.gif
($¤#$ mad.gif )
Irene_L
Idag är det 1 MARS, vårmånad!!! wub.gif Ute snöar det men här inne under lysrören spirar det. Har äntligen köpt fler. Vilken skillnad det blir på plantorna! Nu kan jag så mer och mer.......Jag bara älskar lysrör wub.gif
mvh
Irene
Fenja
Håller med Tesa här SNÖAR det mad.gif *mutter, mutter JÄTTEmutter...*
mad.gif sad.gif sad.gif mad.gif
Mvh
Fenja
Smekajsa
Det snöööar ååååhhh åååååhhhhh
Det snöööar åh åh åh åh åh åååh

Tralla la la la la la tongue.gif
sanna
Jag ser det snöar, jag ser det snöar, det var väl roligt, hurra!
Nu blir det vinter, nu blir det vinter, som vi har önskat, hurra! *fet ironi*

Håller med Irene - fram med fler lysrör och låtsas som det regnar! wink.gif
renate
Det är den 1 mars, månaden som leder in våren.Men ingen vår i sikte här,bara en jä...................klar massa snö,men nu har det ljusnat lite så ut i "vårvädret" ha ha haha tralala tralala la lalalalalalal, våren är snart här. laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
noora
Efter en så här ordentlig vinter blir det kanske en ordentlig vår och ordentlig sommar i alla fall smile.gif
Fenja
Jag håller på att bryta ut världens fökylning, tjock röd hals, lite feber, nysningar och en rinnande näsa.
Katterna har fönsterbrädsrally och jag har precis städat undan runinerna efter två krukväxter. Den ena en krossad liten st paulia är inte mera.
Ute har det kommit minst en dm nysnö och inte har det slutat heller... som jag snart måste ut och göra något åt.
Det är mig det är synd om sleep.gif . Första mars va?!! laugh.gif laugh.gif tongue.gif
Mvh
Fenja
sanna
Ja, det är dig det är synd om just nu. wub.gif Så därför, håll dig inne! Ingen skottning, inte! Backtimjanté och på med varma sockor! Marsch, bums, på direkten, Fenja! unsure.gif
Fenja
Under tiden jag skottade bort över en decimeter nysnö så föll det ner så att det ändå ligger 1-2 cm eller så där jag började skotta... Åt fanders med timjanteet jag tror jag tar mig en hutt till tröst laugh.gif tongue.gif
Mvh
Fenja
Almdalen
CITAT (Fenja @ 01-03-2006, 14:13)
Jag håller på att bryta ut världens fökylning, tjock röd hals, lite feber, nysningar och en rinnande näsa.
Katterna har fönsterbrädsrally och jag har precis städat undan runinerna efter två krukväxter. Den ena en krossad liten st paulia är inte mera.
Ute har det kommit minst en dm nysnö och inte har det slutat heller... som jag snart måste ut och göra något åt.
Det är mig det är synd om  -_- . Första mars va?!!  :lol:  :lol:  :P
Mvh
Fenja


Tycker synd om dej , så här får du lite blommor.
/Ingegerd
Cacki
Jag har inte skrivit här så mycket förut, men har nu varit inne och läst en del här det senaste. Tyckte det var dags att kliva fram i ljuset och hälsa på er, så det gör jag nu:
HEJ allihop!!:)
Så att ni inte undrar vad det är för kuf som hälsar på menar jag. rolleyes.gif
Tycker att forumet verkar så trevligt så jag kommer nog med en och annan fråga så småningom om det går bra.
Hälsar Cacki

PS. Fenja, Krya på dej! Ds wub.gif
Fenja
Tack för de fina blommorna Ingegerd!!

Tack för hälsningen Cacki och välkommen hit! Bara att armbåga sig in svamlet och fråga på!

Mvh
Fenja
lena:-)
Aj vilket elände det är här, och annorstädes!

Fenja! Tag dig en rejäl hutt, kryp ner under filten, sov, sov och kurera dig ordentligt. Skotta inte om du är sjuk, ge skyffeln åt nån ung förmåga.

HEJ och välkommen Cacki, kufar är alltid armt välkomna!
Frågor får man ställa här, hur många som helst, eller är du en såndär som sitter inne med svar?

Jag orkar inte ens titta åt snöskyffeln, det är vått och klabbigt ute...snön faller i stora tunga sjok.

Nu skall jag titta till mina Datura-frön som jag satte igår wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif
Cacki
CITAT (lenasch @ 01-03-2006, 16:56)
Frågor får man ställa här, hur många som helst, eller är du en såndär som sitter inne med svar?  

Nja, jag kommer nog att mest ställa frågor är jag rädd. Men sitter jag inne med svar på någon fråga ska jag givetvis dela med mej av det jag kan.

rolleyes.gif
Milex
Nu har Tesa verkligen fått igång ederna. Tog den här bilden vid middagstid



biggrin.gif
lena:-)
Ah, Milex....härligt du har det...är det nya bron o förgrunden?
Tänk att vädret kan skifta så, jag som hörde på Radio Väst för en timme sen. Men som sagt , kustvädret skiftar hastigt!

rolleyes.gif wub.gif rolleyes.gif wub.gif

Själv sitter jag och gråter sakta över de fröer som givmilda vänner på odla skickat mig i små kuvert, när ni ändå slösade på porto på lilla mig..kunde ni inte även skickat lite såmod! Tänk om sådden inte lyckas, när ni nu varit så vänliga........Må mina tårar väta sådden så den spirar lagom till ljuset kommer!
kerstin z5-6
hej Cacki ! Välkomen hit med, , som du ser vimlar jag överallt smile.gifsmile.gif
K
Cacki
CITAT (kerstin z5-6 @ 01-03-2006, 18:32)
som du ser vimlar jag överallt smile.gifsmile.gif
K

Hej o tack Kerstin!
Hihi, Var ska sleven vara om inte i grytan! wink.gif
Bra att veta att man är i goda händer även här! biggrin.gif
Cacki
kerstin z5-6
laugh.gif



blink.gif blink.gif wacko.gif ännu en dag med snöstorm o minus 17 grader ...
bläää, mina plantor vill omskolas och växer mej ur huset snart ..
Cacki
Börjar att misströsta här nere i Göteborgstrakterna också faktiskt! mad.gif
Snön har vräkt ner här också igår och idag på förmiddagen.
...och jag blir snart knäpp! wacko.gif
Har skolat om lite idag och som alltid har jag problem med att få upp småplantorna ur såpottorna!
Hur gör man detta på ett smidigt sätt?? sad.gif huh.gif Måste ju finnas ett bättre sätt än det vågspelet som jag håller på med.
Tacksam för smarta tips.
Fenja
Vad har du sått i för någonting Cacki?
Mvh
Fenja
Cacki
Ja du.... lite allt möjligt men mest i rektangulära sålådor ca 9x15 cm och 8x8-krukor.
Cacki
Fenja
Ok, de brukar jag bara trycka till i botten och liksom välta ut och ta isär på ett bord.
Mvh
Fenja
Tesa
£$¤%&(#¤%&@$£ mad.gif €/&£#¤@\& wacko.gif

...det har i allafall bara snöat lite här idag...@#¤$%&{£$(
Cacki
CITAT (Fenja @ 01-03-2006, 20:59)
Ok, de brukar jag bara trycka till i botten och liksom välta ut och ta isär på ett bord.

Jodå, det momentet med trycket går fint med åtminstonde de mindre krukorna, men sedan... är alltid rädd att det antingen skall smula sej och gå i bitar eller att det skall lägga sej upp och ner. Men det är väl bara att ha kalla nerver och fortsätta att öva förmodligen! blink.gif smile.gif biggrin.gif
Cacki
Tesa
Hjärtligt välkommen förresten Cacki...(känner igen det wink.gif AoT kanske...)

smile.gif



#$#&"£&€¤$£@%&¤##$#&"£&€¤$£@%&¤#
Cacki
Tack Tesa!
Jomen, AoT! biggrin.gif
Cacki
Smekajsa
Hej Cacki och välkommen till vårt trädgårdssvammel biggrin.gif
Milex
Välkommen Cacki smile.gif

Har du tagit dig en konjak Fenja?
Fenja
Nä Milex, men jag borde kanske ha gjort det.... nu slår det upp små blåsor i munnen på mig och jag känner mig eländig. Blir en tidig natt i kväll tror jag.
Mvh
Fenja
Milex
Ja, sova är aldrig fel heller.
Krya på dig smile.gif
Fenja
Tack!! wub.gif
Mvh
Fenja
renate
Välkommen här på trädgårdssvammel cacki,känner igen din signatur från AoT.Vad ni är flitiga,jag har inte sått ett ända litet frö,men tomaterna måste jag nog så.har köpt såjord i går.Snart är våren här..............
kerstin z5-6
Så i större byttor, alt använd en liten coctailgaffel i plast smile.gif
Fenja
Ingen snö idag i alla fall! Har varit duktig och sått lite grann perenner som legat och väntat. Så nu blir det flera så lådor att gå och glutta i!! smile.gif wub.gif
Det känns lite milt i luften men smhi lovar mera kyla till helgen så det är väl bara att bita i hop.
Mvh
Fenja
Blomstertanten
sad.gif Det bara fortsätter att snöa här !!!!!!!!

Nu har jag sått känguruäpple ! biggrin.gif Hittade några frön som jag inte visste jag hade tongue.gif
Fenja
Också välte katterna hela sålådan med 30 fina stockrosor, som kommit upp, i golvet och upp och ned förstås... *mörda*
Någon som ta över en kattfarm? tongue.gif
Mvh
Fenja
Blomstertanten
Jag kan ta hand om en av dom !
Gissa vilken ? tongue.gif

Är det inte lättare att så alla fröerna direkt på golvet ? unsure.gif
Dom verkar ju i alla fall hamna där tillslut tongue.gif
Lady Hamilton
CITAT (Blomstertanten @ 02-03-2006, 12:33)
.....Är det inte lättare att så alla fröerna direkt på golvet ? unsure.gif
Dom verkar ju i alla fall hamna där tillslut tongue.gif......

laugh.gif laugh.gif laugh.gif

wub.gif Du är för underbar!!!
Tesa
CITAT (Fenja @ 02-03-2006, 10:25)
Ingen snö idag i alla fall! Har varit duktig och sått lite grann perenner som legat och väntat. Så nu blir det flera så lådor att gå och glutta i!!  :)  :wub:
Det känns lite milt i luften men smhi lovar mera kyla till helgen så det är väl bara att bita i hop.
Mvh
Fenja

Det är klart det är lite milt i luften..det blåser norrifrån väl...
%$¤&/#"@£$ mad.gif "#¤5€$£.%$¤&/#"@£$ mad.gif "#¤5€$£.%$¤&/#"@£$ mad.gif

CITAT
Fenja Skickat den 02-03-2006, 12:22
--------------------------------------------------------------------------------
Också välte katterna hela sålådan med 30 fina stockrosor, som kommit upp, i golvet och upp och ned förstås... *mörda*
Någon som ta över en kattfarm?  
Mvh
Fenja  



Det var väl dags att omskola då...katterna ville väl bara få lite fart på dig...
Fenja
Hrmphfffff... det enda som behöver skolas om här är väl katterna i så fall, till porslinskatter! Gick inte att rädda något i den där röran, bara att sopa i hop och slänga... OCH det SNÖAR har mad.gif mad.gif *MUTTER*
Mvh
Fenja
Tesa
Vad synd.. sad.gif
Här har bara snöat liiite...så jag tror det hjälper med ederna... tongue.gif

%$¤&/#"@£$ mad.gif "#¤5€$£.%$¤&/#" mad.gif @£$ "#¤5€$£.%$¤&/#"@£$


rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon