Full version: TRÄDGÅRDSSVAMMEL
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20
Blomstertanten
CITAT (Fenja @ 31-03-2006, 10:37)
Igår satte jag 65 pellissticklingar i 300 litersakvariet, må de nu rota sig snabbt och smärtfritt!
I helgen ska jag ge mig på hoyorna!! Ni kunniga, vad skulle ni rota hoyor i om ni hade att välja mellan vatten eller jord?
Mvh
Fenja

Jag har ju redan sagt vatten ! sleep.gif
Tydligen räknar du inte mej till dom kunniga !!!! tongue.gif


*ja se det snöar , ja se det snöar , det va väl roligt ......* NÄHÄÄÄÄ !!!! Rena snöstormen här i dag mad.gif
Alla krokusar, vårvivor , vintergäck och snödroppar är helt översnöade blink.gif
Fenja
Jodå kära Blomsterfjant, jag hör och lyssnar, men måste ju för sjutton ha något att prata om här med!! tongue.gif
Mvh
Fenja
Blomstertanten
Kom på att hoyor har inget med trädgård att göra så du är i fel avdelning !
*påpekar lite försynt* sleep.gif
Fenja
det spelar ingen roll var man skriver huvudsaken är att vi har ett levande forum det spelar ingen roll vad man skriver huvudsaken är att vi har ett levande forum det spelar ingen roll var man skriver huvudsaken är att vi har ett levande forum det spelar ingen roll vad man skriver huvudsaken är att vi har ett levande forum det spelar ingen roll var man skriver huvudsaken är att vi har ett levande forum det spelar ingen roll vad man skriver huvudsaken är att vi har ett levande forum
Mvh
Fenja
Blomstertanten
Klart det spelar roll vad man skriver !

Man kan ju inte skriva vad sk*t som helst bara för att skriva något ! sleep.gif
Fenja
Vem är du? GUD eller? Den-allmäktige-domaren-över-lyssningsvärt-prat@gnällbältet.nu? mad.gif
Mvh
Fenja
Blomstertanten
Den-allmäktige-domaren-över-lyssningsvärt-prat@gnällbältet.nu? unsure.gif

Ja, om du utnämnt mej till det så huh.gifsad.gif

Men absolut inte gud i alla fall eftersom jag är ateist !

Tydligen kan man skriva vad sk*it som helst här
Fenja
*har just kört 1,5 meter flergrenad Hoya magnifica i flistuggen* laugh.gif laugh.gif tongue.gif
Mvh
Fenja
tara reed
hm...har precis för mig att jag har läst "om du postar i rätt forum får du svar"
tror det var en viss Fenja som skrev det rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif
sanna
CITAT (tara reed @ 31-03-2006, 11:36)
hm...har precis för mig att jag har läst "om du postar i rätt forum får du svar"
tror det var en viss Fenja som skrev det rolleyes.gif  :rolleyes:  :rolleyes:

Jo, Pia, det var det!
Hon ska jämt skriva folk på näsan, den där Fenja! laugh.gif
Fenja
Mmmm, sådan är hon! Ve den onda Hydran... smile.gif Tack för att du svarade Sanna, jag pratar inte med troll tongue.gif av princip!!
Mvh
Fenja
tara reed
CITAT (sanna @ 31-03-2006, 12:21)
CITAT (tara reed @ 31-03-2006, 11:36)
hm...har precis för mig att jag har läst "om du postar i rätt forum får du svar"
tror det var en viss Fenja som skrev det rolleyes.gif  rolleyes.gif  rolleyes.gif

Jo, Pia, det var det!
Hon ska jämt skriva folk på näsan, den där Fenja! laugh.gif

och vem är pia?... ohmy.gif ohmy.gif
ja visst ja...det är ju du det rolleyes.gif
tara reed
CITAT (Fenja @ 31-03-2006, 13:35)
Mmmm, sådan är hon! Ve den onda Hydran... smile.gif Tack för att du svarade Sanna, jag pratar inte med troll tongue.gif av princip!!
Mvh
Fenja

nä..bara med mollgan rolleyes.gif rolleyes.gif
sanna
CITAT (tara reed @ 31-03-2006, 13:45)
CITAT (sanna @ 31-03-2006, 12:21)
CITAT (tara reed @ 31-03-2006, 11:36)
hm...har precis för mig att jag har läst "om du postar i rätt forum får du svar"
tror det var en viss Fenja som skrev det rolleyes.gif  rolleyes.gif  rolleyes.gif

Jo, Pia, det var det!
Hon ska jämt skriva folk på näsan, den där Fenja! laugh.gif

och vem är pia?... ohmy.gif ohmy.gif
ja visst ja...det är ju du det rolleyes.gif

Nej, det är jag som är Conny! laugh.gif
tara reed
CITAT (sanna @ 31-03-2006, 13:47)
CITAT (tara reed @ 31-03-2006, 13:45)
CITAT (sanna @ 31-03-2006, 12:21)
CITAT (tara reed @ 31-03-2006, 11:36)
hm...har precis för mig att jag har läst "om du postar i rätt forum får du svar"
tror det var en viss Fenja som skrev det rolleyes.gif  rolleyes.gif  rolleyes.gif

Jo, Pia, det var det!
Hon ska jämt skriva folk på näsan, den där Fenja! laugh.gif

och vem är pia?... ohmy.gif ohmy.gif
ja visst ja...det är ju du det rolleyes.gif

Nej, det är jag som är Conny! laugh.gif

det kan du inte vara...för det är jag wink.gif
Reserv
CITAT (tara reed @ 31-03-2006, 15:34)

Nej, det är jag som är Conny! laugh.gif

det kan du inte vara...för det är jag wink.gif


ohmy.gif Nu vart jag juh förvirrad blink.gif är det inte jag i vanliga fall som är Conny? unsure.gif fast jag kallas Janne till vardags rolleyes.gif wub.gif

F*n va´svårt att kapa citaten, ibland funkar det och ibland går det käpprätt.....
pejori
CITAT (Reserv @ 31-03-2006, 19:08)
CITAT (tara reed @ 31-03-2006, 15:34)

Nej, det är jag som är Conny! laugh.gif

det kan du inte vara...för det är jag wink.gif


ohmy.gif Nu vart jag juh förvirrad blink.gif är det inte jag i vanliga fall som är Conny? unsure.gif fast jag kallas Janne till vardags rolleyes.gif wub.gif

F*n va´svårt att kapa citaten, ibland funkar det och ibland går det käpprätt.....

plats i korgen...
tuggben komma pronto laugh.gif laugh.gif
lyckero
???????????????????????????????
Lyckero
Fenja
Inget att bry sig om Lyckero, bara troll som är ute efter uppmärksamhet! sleep.gif
Hur går det med odlandet för er? Jag sitter här med en massa fröer som inte blir sådda eftersom jag ska flytta i maj och inte vill ha frösådder att släpa på förutom allt annat... Tror ni det hinner bli något om jag sår på det nya stället, eller är det alldeles för sent? Jag kommer att bo invid en sjö, så höstsäsongen blir förhoppningsvis längre...
Mvh
Fenja
AnitaO
Jag har funderat på om man skulle skriva lite mer i den här tråden.
På så sätt så får man ju "bättre" statistik när det gäller andel inlägg i "småprat".
Utan att för den skull skriva om nåt trädgårdsrelaterat.
Bara ordbajsa precis som på vanliga småprat rolleyes.gif
Reserv
CITAT (AnitaGg @ 01-04-2006, 09:23)
Jag har funderat på om man skulle skriva lite mer i den här tråden.
På så sätt så får man ju "bättre" statistik när det gäller andel inlägg i "småprat".
Utan att för den skull skriva om nåt trädgårdsrelaterat.
Bara ordbajsa precis som på vanliga småprat rolleyes.gif

Hur menar du då? unsure.gif Att vi får mindre % i statistiken skrivna i småprat om vi svamlare skriver här istället? huh.gif Tja, svammel som svammel, säg till dom andra att vi flyttat svammeltråden hit idag istället rolleyes.gif
pejori
tack anita Gg....jag såg medelandet laugh.gif laugh.gif laugh.gif
bra så jag vet smile.gif
AnitaO
CITAT (Reserv @ 01-04-2006, 10:32)
Hur menar du då? unsure.gif Att vi får mindre % i statistiken skrivna i småprat om vi svamlare skriver här istället?

Ja, du vet ...
Om man tar nu t.ex. min profil:
CITAT
Aktivast i: Småprat
853 inlägg i denna avdelning
78% av denna medlems inlägg.


Då kan ju nån ta till släggan och hävda att jag inte är på forumet för att jag är så trädgårdsintresserad.
Men om jag kladdar i den här tråden i stället så ser det ju mycket bättre ut smile.gif
Så kanske mot slutet av månaden så ser jag dööööseriös ut tongue.gif
Förstår du hur jag menar? rolleyes.gif

För det är väl med dig som med mig att du har skaffat dig en stor trädgård som förevändning för att vara medlem här.
Reserv
CITAT (AnitaGg @ 01-04-2006, 09:39)
CITAT (Reserv @ 01-04-2006, 10:32)
Hur menar du då? unsure.gif Att vi får mindre % i statistiken skrivna i småprat om vi svamlare skriver här istället?

Ja, du vet ...
Om man tar nu t.ex. min profil:
CITAT

Aktivast i: Småprat
853 inlägg i denna avdelning
78% av denna medlems inlägg.
Då kan ju nån ta till släggan och hävda att jag inte är på forumet för att jag är så trädgårdsintresserad.
Men om jag kladdar i den här tråden i stället så ser det ju mycket bättre ut smile.gif
Så kanske mot slutet av månaden så ser jag dööööseriös ut tongue.gif
Förstår du hur jag menar? rolleyes.gif

För det är väl med dig som med mig att du har skaffat dig en stor trädgård som förevändning för att vara medlem här.

Men jag har sett dom som vill ha bort småprat ej trädgårdsrelaterat som har 88% skrivet i just småprat blink.gif Men om man i svamlet här då pratar lite grönsaker så ska det kanske va´på sin plats det också. rolleyes.gif Här går nog inte tjälen ur jorden förrän midsommar, men man kan juh alltid förkultivera perennerna och grönsakerna inne biggrin.gif
AnitaO
CITAT (Reserv @ 01-04-2006, 10:43)
Men om man i svamlet här då pratar lite grönsaker så ska det kanske va´på sin plats det också. rolleyes.gif Här går nog inte tjälen ur jorden förrän midsommar, men man kan juh alltid förkultivera perennerna och grönsakerna inne biggrin.gif

Och jag väntar ivrigt på min frösådd.
Hoppas att det snart går att plantera ut det i rabatten.
Men det är väl bäst att vänta till tjälen går ur först kan tänka.
Eller vad tror du?
Kan man kanske borra sig ner till tjälfri jord och slänga ner plantorna där?
Vad tror du? rolleyes.gif tongue.gif
Reserv
CITAT (AnitaGg @ 01-04-2006, 09:50)
CITAT (Reserv @ 01-04-2006, 10:43)
Men om man i svamlet här då pratar lite grönsaker så ska det kanske va´på sin plats det också. rolleyes.gif Här går nog inte tjälen ur jorden förrän midsommar, men man kan juh alltid förkultivera perennerna och grönsakerna inne biggrin.gif

Och jag väntar ivrigt på min frösådd.
Hoppas att det snart går att plantera ut det i rabatten.
Men det är väl bäst att vänta till tjälen går ur först kan tänka.
Eller vad tror du?
Kan man kanske borra sig ner till tjälfri jord och slänga ner plantorna där?
Vad tror du? rolleyes.gif tongue.gif

Frågan är juh bara hur djupt tjälen gått, skulle tro att det inte räcker med en sketen isborr på metern där huh.gif
AnitaO
CITAT (Reserv @ 01-04-2006, 10:57)
Frågan är juh bara hur djupt tjälen gått, skulle tro att det inte räcker med en sketen isborr på metern där huh.gif

Sketen isborr .....
Reserv
CITAT (AnitaGg @ 01-04-2006, 10:00)
CITAT (Reserv @ 01-04-2006, 10:57)
Frågan är juh bara hur djupt tjälen gått, skulle tro att det inte räcker med en sketen isborr på metern där huh.gif

Sketen isborr .....

Ja huh.gif Va´har du då? unsure.gif En oljeborr? rolleyes.gif F*n, kanske skulle va´nåt, man passerar juh tjälen i alla fall rolleyes.gif
AnitaO
CITAT (Reserv @ 01-04-2006, 11:01)
CITAT (AnitaGg @ 01-04-2006, 10:00)
CITAT (Reserv @ 01-04-2006, 10:57)
Frågan är juh bara hur djupt tjälen gått, skulle tro att det inte räcker med en sketen isborr på metern där huh.gif

Sketen isborr .....

Ja huh.gif Va´har du då? unsure.gif En oljeborr? rolleyes.gif F*n, kanske skulle va´nåt, man passerar juh tjälen i alla fall rolleyes.gif

Vet inte faktiskt.
Tänkte knalla ner till järnhandeln och se vad som finns.
Behöver väl typ nån slags gruvborr skulle jag tro.

Hmmmmm.
Fortfarande fundersam .... tror ni att plantorna klarar denna gravsättning? unsure.gif
pejori
ta med en blåslampa...så behöver ni inte gräva så mycket ju... wub.gif
AnitaO
CITAT (pejori @ 01-04-2006, 11:14)
ta med en blåslampa...så behöver ni inte gräva så mycket ju... wub.gif

Lysande idé Sickan!! biggrin.gif
Jag har ju hört talas om "borr i pälsen", men det är kanske nåt helt annat det unsure.gif unsure.gif laugh.gif
pejori
CITAT (AnitaGg @ 01-04-2006, 10:17)
CITAT (pejori @ 01-04-2006, 11:14)
ta med en blåslampa...så behöver ni inte gräva så mycket ju... wub.gif

Lysande idé Sickan!! biggrin.gif
Jag har ju hört talas om "borr i pälsen", men det är kanske nåt helt annat det unsure.gif unsure.gif laugh.gif

ja...då måste du ha eett vapen ju...det heter ju skott i pälsen ju
tara reed
ojdå...här svammlas det ska jag säga.... smile.gif smile.gif smile.gif
idag har jag sått nysrot också... smile.gif
evelina
Jag har precis kommit hem från landet, tre decimeter snö sad.gif här hemma är det är det nästan bart och landet ligger bara 2 mil hemifrån.

Men jag satt fast hunden i sin löplina och sedan var det boll kastning som gällde, så hon kunde löpa som en dåre i snön, så skaren försvann. rolleyes.gif

Sedan satt jag i solen och fikade och drömde om mina frösådder och vart jag ska sätta alla.

Plockade påskris och lite nya grenar till min nymfparakit som jag nu har skurat.

En skön dag...................fast jag vill ha VÅÅÅR NU !!!!!
Reserv
CITAT (evelina @ 01-04-2006, 13:52)
Plockade påskris och lite nya grenar till min nymfparakit som jag nu har skurat.

En skön dag...................fast jag vill ha VÅÅÅR NU !!!!!

Har du skurat nymfparakiten ohmy.gif blink.gif
pejori
CITAT (Reserv @ 01-04-2006, 13:56)
CITAT (evelina @ 01-04-2006, 13:52)


Plockade påskris och lite nya grenar till min nymfparakit som jag nu har skurat.

En skön dag...................fast jag vill ha VÅÅÅR NU !!!!!

Har du skurat nymfparakiten ohmy.gif blink.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif wub.gif
lena:-)
Det är nog för att skydda den mot fågelinfluensan .... rolleyes.gif
Jag har skurat krukor idag..i diskmaskinen...
Snart skall jag ut med alla pelargonerna och plantera om dem!
Reserv
CITAT (lenasch @ 01-04-2006, 14:10)
Det är nog för att skydda den mot fågelinfluensan .... rolleyes.gif

Jaa, det måtte det va blink.gif ´Det är till att ta till alla försiktighetsåtgärder man kan rolleyes.gif
lena:-)
JA, vem har hört talas om att skurade svanar blivit sjuka...inte jag ialla fall wub.gif
lyckero
Om man skurar dem i klorin borde de skydda mot de flesta smittor, även fågelinfluensan.
Lyckero
evelina
CITAT (Reserv @ 01-04-2006, 13:56)
CITAT (evelina @ 01-04-2006, 13:52)


Plockade påskris och lite nya grenar till min nymfparakit som jag nu har skurat.

En skön dag...................fast jag vill ha VÅÅÅR NU !!!!!

Har du skurat nymfparakiten ohmy.gif blink.gif

Nej självklart inte laugh.gif laugh.gif är du go i huvvet eller????

Man skurar dem och häller på kokhett vatten så smådjur försvinner och för fågelinfluensans skull!!!...................Logiskt!!! rolleyes.gif
pejori
CITAT (evelina @ 01-04-2006, 16:50)
Man skurar dem och häller på kokhett vatten så smådjur försvinner och för fågelinfluensans skull!!!...................Logiskt!!! rolleyes.gif

parakiterna!!!! laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Reserv
laugh.gif laugh.gif laugh.gif Precis min tanke laugh.gif laugh.gif

Eller det kanske va´parasiterna? .....nymfparasiter laugh.gif laugh.gif
lena:-)
ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif luktärtorna har tittat opp-------- unsure.gif unsure.gif unsure.gif
( de frösådda i tvättstugan, å inte har jag nå extraljus heller.....)
Biggan_
CITAT (lenasch @ 01-04-2006, 19:54)
ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif luktärtorna har tittat opp-------- unsure.gif unsure.gif unsure.gif
( de frösådda i tvättstugan, å inte har jag nå extraljus heller.....)

Behöver du extraljus för att se dom unsure.gif unsure.gif unsure.gif laugh.gif
lena:-)
Yepp.....jag tror nämligen jag ser i syne...ett fullständligt upplyst groende tycker jag bore allra bäst!
Ciczi
Har idag räfsat barr och hittat jord under... smile.gif

Ciczi
Zazu
det här vädret har gjort så min novemberkaktus fått fnatt huh.gif :
Lady Hamilton
Då tycker jag att du ska döpa om den till "Påskkaktus" eller "Vårkaktus" i år laugh.gif
Irene_L
Jag får nog döpa om min novemberkaktus också för den blommar också nu. Det är bara att njuta av ännu en blomning wub.gif
mvh
Irene
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon